Monteringspunkt Armada JJ

Roglar

Ny medlem
Var ska jag montera bindningarna på mina nya JJ:s. Nån som har testat olika monteringar? Jag funderar på att sätta dom ett par cm längre bak. De ska vara anpassade för puder! Det är salomon bindningar.

T

The_teo

Guest
Hur långt bak ligger rekommenderade linjen? JJ har ju ganska mycket rocker så dom lär ska flyta ändå. Jag tror Tanner kör mitt- och hans flyter ju utan problem :)

Larsse

Ny medlem
montera dom på undersidan vet jag. Det vore speciellt. Ska bli kul att se dig glida fram på dom i Kicking i vinter. Allvarligt. Tror att du ska montera dom som det är tänkt. Det är det dom är byggda för. Puss!

Carled

Aktiv medlem
Fråga jet här på freeride, han bör ha lite mer koll. Titta på Newschoolers och TGR och se om det finns några rekommenderade monteringspunkter... Titta även på Armadas sidan och se vad proffsen kör för montering.

KimGsson

Ny medlem
Eftersom det är en puderskida tror jag att dom har tagit med det i åtanke när dom tagit fram den rekomenderade linjen. tycker det låter vettigt att sätta dom där!

Perkal

Ny medlem
Hehe, Fick också tag på Armada JJ har inte bestämt vilken bindning än tror på Marker Duke lr Jester. Jag kommer montera mina Normalt. Alltså inte mitt. Kanske 1-2 cm fram vet ej. Men jag tycker du ska köra normalt när du monterar dem!

joni1

Ny medlem
Lite OT men när ni provåkt laggen vill jag iaf väldigt gärna höra vad ni tycker. Är riktigt sugen på dessa skidor!

FF

Aktiv medlem
Ja du Perka, det är ju samma bindning, bara fråga dig om du kommer vilja tura något med skidorna.. Om du verkligen kommer gå turer där du behöver stighudar och det inte räcker att bara ta skidorna på axeln nån kvart.

jet

Aktiv medlem
Här har du monteringspunkterna.

Factory recommended: -5cm from center
175 = 82,5cm from tail
185 = 87,5cm from tail
Forward: -2.5 cm from center

Både JP och Julien kör på den rekommenderade medan Tanner kör på -3,0cm eftersom han landar switch oftare.
Om du inte planerar att landa mycket switch så rekommenderas absolut -5cm,
mycket pga den effektiva skärningen är så pass kort och för att du ska kunna få ut det mesta av den.

Senast ändrad:

Roglar

Ny medlem
Jag ska montera dom enligt J och J, de borde ju veta.. Jag kommer inte att landa åt fel håll så ofta. Är det någon här på forumet som provåkt dom??

Senast ändrad:

Teufel

Ny medlem
Larsse sa:
montera dom på undersidan vet jag. Det vore speciellt. Ska bli kul att se dig glida fram på dom i Kicking i vinter. Allvarligt. Tror att du ska montera dom som det är tänkt. Det är det dom är byggda för. Puss!
Lingon vecka? :P

kleverboi

Ny medlem
Hur var det?
hade nån här provåkt laggen?
Jag är lite sugen på ett par såna här själv...
Skriv gärna era omdömen efter test.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp