Musik i lurarna!

Vixtricks

Ny medlem
Musik i lurarna!
Hej hej hallå!
Funderar på att köpa en Nano till vintern men är osäker på om det är vad jag behöver..
Kommer vilja ha den när jag motionerar men framför allt uppe på berget, Vilket innebär att den måste tåla endel framförallt kyla..
Finns det några andra produkter på marknaden och vilken är bäst i kvalitet.
Tips och råd sökes!

//Vick the D...

Iller

Medlem
Musik i lurarna!
Kan du inte ha spelaren i en innerficka? Där behöver den ju inte tåla kyla. Om du ska lyssna mest när du typ springer och åker skidor så spelar kanske inte ljudkvalitén så stor roll med tanke på hur mycket biljud du kommer skapa själv. Se till att den är skaktålig! Dessutom ska man inte glömma bort att man inte ska ha med sig dyrare grejor än att man har råd att krascha sönder dem...
Men det kanske inte är ett problem.

Vixtricks

Ny medlem
Musik i lurarna!
Självklart kan jag skydda den i innerfickan. hoppas det är tillräckligt bara..
Har du några namn på olika produkter?? är liksom lite vilse i denna branch!

Tack!

SebTorneus

Medlem
Musik i lurarna!
Om det var MP3 spelare du menar. Personligen tycker jag att du ska satsa på I-Pod eller I-River, inte så dyra och iaf jag tycker att dom är grymma. Finns väl inga direkta negativa saker. Sen hur mycket minne du hade tänkt dig, ja, det kostar ju efter storlek :P

pep_ar5

Ny medlem
Musik i lurarna!
Jag använde en Ipod förra vintern och det funkade bra för utom när det var riktigt kallt -15 nå blev den seg och kabeln till hörlurarna frös och lev stel.

Iller

Medlem
Musik i lurarna!
Samma sak där: försök att dra sladdarna innanför kläderna så blir de inte så kalla. Det finns en tråd med tips om hur man kan bygga in ljudet i hjälmen också.

ALXX

Ny medlem
Musik i lurarna!
jag ahde min creative en dag när de var typ -15 å de funkade bra ja hade den i inerfickan å såklart sladden innanför jackan å upp till hjälmen.. men tycker nog inte de är värt å köpa nån ipod eller så dom är så dyra å om du drar på en fet krash kasnke den pajjar

Iller

Medlem
Musik i lurarna!
^ prexiss!
De flesta spelare är för övrigt bättre än sina medföljande lurar. Där kan man vinna en del ljud utan att tappa så mycket pengar.

Vixtricks

Ny medlem
Musik i lurarna!
Skönt då har jag lite riktlinjer som jag kan gå efter och förhoppningsvis har jag bytt ut min gamla cd spelare som jag åkte med förra året... Batterierna blev lite slöa när det var kallt och så hackade det rätt villt i uppkörd pisst men i offpisten gick det ju bra..! ;o) Kommer nog sakna den lite..

// Vick the d...

peerlan

Ny medlem
Musik i lurarna!
köp ipod shuffle , liten smidig lätt
går även att köpa tillbehör som sportfodral , hållare för att ha på armen och mkt mer

W

whirlybird

Guest
Musik i lurarna!
Jag har ipod-ficka i min jacka, den fickan är extrafodrad :)
Jag tycker du ska köpa en Ipod. Det ska jag göra :)

MVH

Tjabo180

Ny medlem
Musik i lurarna!
Köp en ipod istället tål mycket mer, på alla plan. Har hört att av många att deras nano har pajjat av små ansträngningar.

niklas_mattsson

Ny medlem
Musik i lurarna!
alltså, det är inget snack om att det är ipod som gäller om du är ute efter en mp3-spelare. mer komplett spelare
får du leta i absurdum efter. sen tycker jag personligen att ipod mini är en lite mer gedigen spelare än nano,
men nanon är ju betydligt mindre. det beror ju på vad man prioriterar - storlek eller kvalitet. att det är en ipod
du ska ha är det dock inget snack om.

ved

Ny medlem
Musik i lurarna!
Är det bra ljudkvalite du e ute efter är det en iriver du ska ha.. 3D-equalizern sparkar rumpa!
Har haft min ifp-895 och åkt med och den funkar helt utmärkt!
Ja kan rekomendera en iriver H10 1gb.. e något större en en nano...
Edit: måste bara tillägga att stort lagringsutrymme bara är överskattat. har du 20gb+ hinner du aldrig lyssna igenom alla låtar... det är bara en sorts penisförlängare att ha mycket extrautrymme.. Ca 200 låtar som man får plats på 1gb räcker mer än väl!
+ att hårddisk innebär en massa rörliga delar som lätt kan pajja om du krashar...

LeeMyhr

Medlem
Musik i lurarna!
iPod mini ee bra men nano ee så mkt mindre men köp med 4 gb om de finns annars får de inte plats så mkt låtar.. ja har en iPod mini men som pajjade efter typ 3 månader så nu ee de bara å vänta på en ny:P

H

HogizZ

Guest
Musik i lurarna!
Ipod Shuffle behöver du ..

Lär palla kyla och sjukt bra ljud med lurarna du får med

nikekl

Ny medlem
Musik i lurarna!
jo, men tipsa om en spelare som saknar display och inga knappar alls, shuffle är inte aktuellt om du inte har tillgång till en dator och kan byta musik varje dag. ipod hit och ipod dit. visst är ipod en riktigt bra produkt, men om det är en funktionsduglig spelare med bra ljud du vill ha så finns det massa annat att välja mellan. jog-hjulet är nog rätt svårmanövererat med vantar (har inte provat själv).

den spelare som jag tycker är vettigast just nu är iAudio X5 med 20 eller 30 GB. X5V är utan radio och kan fås med 20 GB för ca 2700. X5 med radio kostar ca 3100 för 20 GB och 3300 för 30 GB. X5L har lång batteritid (ca 30 h) och går att få för ca 3700. fördelarna mot andra spelare (ipod mini, nano, shuffle, iriver etc.) är mycket lagringskapacitet, bra ljud, lättmanövererad, tålig (det är många som sliter ut sina hjul på ipod), videouppspelning samt att man slipper ett program för att föra över låtar(!). bara att plugga i vilken dator som helst. med mera..
http://www.webhallen.com/prod.php?id=41964

men som sagt, detta är bara en av alla de olika spelare som finns. men jag gillar den starkt för den är hyffsat liten, inte iriver (dåliga på att släppa ny firmware) eller ipod (kräver laddprogram), snygg och har USB-on the go. går även att köpa till en fjärr med display. leta runt och se om du hittar en spelare som passar dig. det som talar emot en HD-spelare är att de är lite större och tyngre än en flashspelare, men det går bara att få upp till 4 GB med flash vilket jag tycker är för lite.

en X5 30 GB hade suttit som en smäck i min ficka. men du kan ju alltid på på hogizz tips, han verkar ju veta vad han snackar om...

niklas

ps. att köpa ett par schyssta lurar/snäckor är standard oavsett vilken spelare du väljer.

T

thompson

Guest
Musik i lurarna!
jag måste bara säga att dem åker med hjälm och inte har borttagningsbara örlappar och åker med in-ear så gör
det väldigt ont efter ett tag, i alla fall för mig. Men det är ändå relativt lätt och fixa. Annars åker ja med en
shuffle, känns som om batteritiden blir väldigt kort ibland i backen p.g.a av kylan, men ja, det funkar ju fakiskt
helt okey.

Brano

Ny medlem
Musik i lurarna!
Jag köpte en avant M5 på netonnet.se för 1500:-

5GB & den fungerar minst lika bra som en nano !!

Ett kap med andra ord ;D

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp