Mysig liten skidort i Italien. Jag och flickvännen.

Itzak

Aktiv medlem
Tjaa!

Jag ska ta med flickvännen ned till alperna och letar efter en liten mysig Italiensk skidort som det finns bra med skidåkning (gärna lite av varje då jag åker allt), mysiga restauranger, inte allt för dyrt och gärna massor av snö :D Vi tänkte åka ned någon gång mellan Januari och Mars.

Hoppas någon har något gött tips.

// Isak

Hej
Alagna är fint, men skulle rekommendera Champoluc istället. Alagna, Gressoney och Champoluc är samma skidsystem (monte rosa ski), men Alagna är en otroligt liten by (för liten i mitt tycke), finns knappt en restaurang att gå till och någon pub, tja kanske. I Champoluc finns det ändå ett gäng restauranger, butiker, någon pub men är fortfarande så litet att det är mysigt och genuint italienskt + att det fortfarande ligger i samma awesome skidsystem.

Senast ändrad:

MrHotDog

Aktiv medlem
Vill bara klargöra. Håller med om att Champoluc är större men det finns 3-4 st riktigt bra restauranger i Alagna, en vinbar (Bacher) som har en av alperna bästa vinutbud. I fråga om charm och romantiskt ställe för ett kärlekspar :) slår Alagna Champoluc med hästlängder. Men vi är nog överens om att Monte Rosa är en av alpernas bästa skidområde. Vilket du än väljer kommer ni få en suverän upplevelse, det enda som inte går att lova är snötillgången.

MollyHedvig

Ny medlem
Champoluc är riktigt härligt! bodde där 6 månader med min pojkvän och trivdes mycket bra! mycket blandad åkning och riktigt mys! :)

Bandana

Ny medlem
Eller varför inte Dolomiterna? Stort system många trevliga små byar runt hela systemet vilket gör att det inte spelar så stor roll var ni bor. Dock är Canazei min favorit! Lite lugnare men bra läge med kabinen upp till systemet och många trevliga ställen att käka på.

Igel

Medlem
Tjo.
Rek varmt Livigno.
Röke buss och Lion alpin har prisvärda resor.
Skattefri zon, och mysig ort med bra mat.

Itzak

Aktiv medlem
Tusen tack för alla goa tips :D Har kollat upp flera olika orter nu och alla verkar mysiga, får se vilken det blir nu hehe :rolleyes: :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp