När bör man boka boende i svenska skidorter?

Forgiatura

Ny medlem
Hej
Jag undrar när bästa tiden är för att boka boende till kommande säsong i svenska skidorter. Jag är intresserad av Björnrike v1 2022 och har spanat lite på Skistar. Det är nu väldigt få boenden tillgängliga och jag kan inte lista ut om jag är grymt sen eller tidig på bollen. En vän säger att boenden läggs till allt eftersom men jag hittar inte riktigt någon information om detta någonstans. Tack på förhand!

pd

Aktiv medlem
Hej
Jag undrar när bästa tiden är för att boka boende till kommande säsong i svenska skidorter. Jag är intresserad av Björnrike v1 2022 och har spanat lite på Skistar. Det är nu väldigt få boenden tillgängliga och jag kan inte lista ut om jag är grymt sen eller tidig på bollen. En vän säger att boenden läggs till allt eftersom men jag hittar inte riktigt någon information om detta någonstans. Tack på förhand!

Du är snarast tidig på bollen. Många stugägare har antagligen inte planerat sin vinter ännu och därför inte lagt ut sina boenden för uthyrning. Sen går ju förstås alla skollovsveckor alltid först så kolla in någon gång i veckan eller så.

ktmgurra

Aktiv medlem
Du är snarast tidig på bollen.
Nja
Tittar man på Skistar så har alla som har uthyrningsavtal genom dem sitt ute redan nu.
Kollar man V.1 så finns det knappt hundra boenden lediga i Vemdalen men flyttar man fram till V.3 nästa femhundra.
Lov bokas upp ganska tidigt alla år ( barnfamiljer), det trissar priserna.
Kostar 395:- i år att köpa deras "skydd" så du kan boka av/om så sent som 21 dagar innan.
Däremot privatboenden på t.ex Blocket brukar läggas ut lite mer frekvent efter sommarn i sep/okt.

V.1 som du tittar på ligger ju i år inte som "nyårsveckan" men skolarna har fortfarande lov = många åker V.1 istället eftersom det är betydligt billigare än nyårsveckan som är V52.
Därför är det fler boenden lediga V.52 än V.1 ( blir lite olika varje år beroende på hur jul/nyår ligger)
Såg ett boende på skistar i Björnrike som var mer än dubbelt så dyrt V.52 som V.1.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp