När öppnar väsjöbacken?

Rullator

Ny medlem
Det är väll antagligen så att eftersom det är så mycket snö och kallt så sprutar dom extra mycket så att det kan hålla längre vilket är ett väldigt resonemang!

danteprtic

Ny medlem
hällre att dom sprutar på nu och har öppet längre under säsongen än att dom öppnar tidigare och stänger tidigare på säsongens slut..!!

vossen

Ny medlem
Jag mailade, dom sa att dom tidigast öppnar den 28:e -.- Däremot finns det en annnan backe i stockholm som öppnar några dagar tidigare ;)

Tringen

Ny medlem
Mycket snö på plats .. !!! Schaktas och sprutas för fullt !! Måndag ska portarna slås upp om ingen naturkatastrof inträffar . Några av railen kommer vara uppe och ett mindre hopp, som det ser ut nu . Men självklart ska det byggas på !! Ses på måndag.

R

R-R

Guest
Jag fattar fan inte varför de inte lägger parken på baksidan istället alltså... Mycket flackare=de kan ha en hoppline+att de har mycket mer plats där ---> de kan även ha en railline=NAJS!

paffare

Ny medlem
R-R sa:
Jag fattar fan inte varför de inte lägger parken på baksidan istället alltså... Mycket flackare=de kan ha en hoppline+att de har mycket mer plats där ---> de kan även ha en railline=NAJS!
Nackdelarna är väl att man måste åka runt allt och åka knappliften och att det kanske är för flakt?! iallafall för ett stort hopp. Annars är det ju optimalt med en railline där. och en mindre hoppline.

Spangel

Ny medlem
iofs e knapplift najs ju o brukar gå fortare :D haha fast jävligt segt med snowboard i slutet ^^

alexrose

Ny medlem
paffare sa:
R-R sa:
Nackdelarna är väl att man måste åka runt allt och åka knappliften och att det kanske är för flakt?! iallafall för ett stort hopp. Annars är det ju optimalt med en railline där. och en mindre hoppline.
Det är ju ganska flakt som sagt.

sedan är det ju tradition att ha den i parkbacken!

Hampe_ee

Ny medlem
truue :) btw någon som vet om dom har flyttat parken till baksidan lr om dom fortfarande kör "parkbacken"?

porky

Ny medlem
alexrose sa:
paffare sa:
R-R sa:
Det är ju ganska flakt som sagt.

sedan är det ju tradition att ha den i parkbacken!
sen kan det ha med att solen ligger på den sidan?= parken smälter mycket fortare = sjuuukt onajs. flackare backe = mindere fart, mindre fart = mindre hopp. plus extra långt till liften

alltså ber du om: sämre fart, mindre hopp, mindre åktid, längre till närmaste lift.
hmm shit det låter ju faan som en gryymt bra ide:D

plus att det blåser mer på den sidan av backen.

Hampe_ee

Ny medlem
Sjukt trött i benen efter en hel dags hajkande i väsjö!

Själv tycker jag de va lite konstigt att de inte fixat hoppet ännu?

Senast ändrad:

JLilja

Ny medlem
jag ska till väsjö på måndag eftersom flottsbros park verkar vara stängd. Är det någon som vet hur parken ser ut i väsjö och om det finns något hopp?

Edit ville inte göra en ny tråd så skrev i den här.

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp