När släpps nästa säsongs skidor?

FTh242

Ny medlem
Hej!
Ska köpa skidor till nästa säsong och jag undrar ifall någon vet när de brukar vara tillgängliga på marknaden?
Släpps de mitt i sommaren eller är det till hösten?
Siktar på ett par Nordica Enforcer 100. Har provåkt och det är en skida som passar mig perfekt.

Ha det!

Marboh

Aktiv medlem
Vet inte när de släpper grejerna. Men har för mig att sportcondrad hade rea när de la grossistbeställningen. Kan va värt att hålla ett öga på.

FTh242

Ny medlem
Vet inte när de släpper grejerna. Men har för mig att sportcondrad hade rea när de la grossistbeställningen. Kan va värt att hålla ett öga på.
Ska hålla koll där. Har inte handlat av dem tidigare men de har ju ett hyggligt utbud. Antar att man kan spara en slant på köp från utlandet (även om frakt skall till)?

Marboh

Aktiv medlem
Köpte i år. Gratis frakt. Men bommade early bird rea.
Som det verkade funka hos tysken så lägger de order i typ sep/okt till grossist för sitt uppskattade behov för hela säsongen.
Då hade de bra priser på skidor för kommande säsong. Gissar att anledningen är att alla ordrar de får in vet de kommer säljas. Alltså ingen risk att det inte blir sålt eller kostnad för lager etc. Så antar att de bara lägger på de skidorna utöver uppskattade volymer för säsongen. De gör lite marginal utan nån kostnad. Lite win-win.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp