Nästa års Hoji Free boot, någon som sitter på info

Tjena!
Hittar denna bild på Dynafit Hoji 19/20 årsmodell där dom tack och lov skrotar speed nose.

Har någon mera detaljer runt pjäxan? Är det samma modell och form som årets pjäxa, lästbredd 103,5 bla.?

torax

Ny medlem
Volymen från vrist fram till tå minskar nog gradvis. Jag köpte px som var för rymlig i tåboxen. Bytte till PRO tour som har en annan tightare liner med mer volym. Har ännu inte värmt dem. Verkar bli en annan liner till free nästa år.

iSooLi

Medlem
edelovekillerr sa:
iSooLi sa:
edelovekillerr sa:
Varför spelar speed nose rolll? Stegjärn?
Iom att de ändå inte fungerar i annat än techbindnkngar tänker jag.
Shift i alpine mode?
Detta är den enda Dynafitpjäxan som är MNC certad, kolla tidigare kommentarer.
Jo, men jag syftade bara undrande på om denna versionen går att köra shift i alpinläge till skillnad från den nuvarande Hojin. Ursäkta otydligheten, risken med korta meningar..!

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd

MnO

Ny medlem
Jag hade hoppats på att de släpper en smal variant. Årets är ju enormt mycket volym i i framfoten. Smidigt att ha någonstans att packa ett par mackor till fikat i och för sig, men de hade ju fått en bredare (hoho) målgrupp med två lästalternativ, typ som Lange.

Henric-s

Medlem
Hörde att den kommer ha en spoiler som gör att det går att variera vinkeln i skaftet, 11-17 grader mot årets 11grader. Jag har själv lagt i kilar/spoiler i mina då jag tyckte dom var alldeles för upprätta i skaften.

kurono

Ny medlem
Troligen komplettera. Vad som framgår än så länge.

Hoji Free kommer ha Dynafit Quick Step Inserts i tådelen samt Master Step Heel insert i hälen. Dom kör QSI i tån eftersom master step insert i tån ej är MNC(shift) kompatibel.

kurono sa:
Troligen komplettera. Vad som framgår än så länge.

Hoji Free kommer ha Dynafit Quick Step Inserts i tådelen samt Master Step Heel insert i hälen. Dom kör QSI i tån eftersom master step insert i tån ej är MNC(shift) kompatibel.
Tackar. Tolkar det också så. Då väntar jag så får vi se vilken som passar foten bäst...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp