Någon som kan tänka sig att transportera ett par skidor från Stockholm till La Grave?

la_grave

Aktiv medlem
Någon som kan tänka sig att transportera ett par skidor från Stockholm till La Grave?
Eller någon av byarna/skidorterna i området, tex Serre Chevalier, Les 2 Alpes etc. De är omonterade så de är både rätt lätta och tar ganska lite plats och borde kunna följa med även på ett flyg (dvs lägger man skidorna omlott i ett fodral märker nog inte inte ens personalen att man har med mer än ett par skidor). Däremot är det hyfsat långa, 189 cm, så det kan ju vara ett problem.

Någon som ska specifikt till La Grave så brukar det vara lite besvärligt att ta sig sista 1,5 milen från Mont-de-Lans/Barrage Chambon till LG - jag skulle kunna erbjuda bilskjuts den biten (eller ett par drinkar, lite visning av några åk eller något annat) som tack för hjälpen. Annan ersättning kan diskuteras.

Senast ändrad:

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Kan ta med skidorna ner mot dina expertråd angående köp av ny jacka och nya pjäxor då du är expert det verkar det som :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

la_grave

Aktiv medlem
Hasse_Lindborg sa:
Kan ta med skidorna ner mot dina expertråd angående köp av ny jacka och nya pjäxor då du är expert det verkar det som :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:
Hmm, du är alltså ganska exakt ett år äldre än jag. Det hade man aldrig kunnat gissa. Överraskningsmomenten i att du däremot kommer från lite håla i hembräntsbältet var ju minimalt. Se så, kryp tillbaka under din sten. 90-talet ringde och vill ha tillbaka sina smileys.

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
la_grave sa:
Hasse_Lindborg sa:
Hmm, du är alltså ganska exakt ett år äldre än jag. Det hade man aldrig kunnat gissa. Överraskningsmomenten i att du däremot kommer från lite håla i hembräntsbältet var ju minimalt. Se så, kryp tillbaka under din sten. 90-talet ringde och vill ha tillbaka sina smileys.
Tyvärr smileys fastnade innanför tullarna så det går inte..... Eller var det skidjackan? Nä nu är jag förvirrad... Ja just det jag kom ju från hembräntsbältet var det nu är? Aldrig hört talas om det förut men det kanske du kan upplysa mig om?

Senast ändrad:

Minimal

Medlem
La_grave; sluta va en pajas och kom ut på dansgolvet.

fiskebulle

Ny medlem
Ärligt talat, är verkligen La_grave pajasen i sammanhanget? Hasse_Lindborg visar ju alla tecken på att vara ett fullblodsrövhål.

Onlytelemark

Ny medlem
fiskebulle sa:
Ärligt talat, är verkligen La_grave pajasen i sammanhanget? Hasse_Lindborg visar ju alla tecken på att vara ett fullblodsrövhål.
ärligt talat borde fiskbulle använda ett bättre sprâk när han ger omdömme om folk,, Hasse_Lindborg är en av de mer kunniga vad gäller material och skidakning pa detta forum,, profilnamnet "fiskbulle" ger väl en vink om nivân pa IQ :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Glisseur

Aktiv medlem
Hasse lider bara av ett överskott av taskig tajming.

Minimal

Medlem
Med lite närmare eftertanke kanske det var Hasse som var pajasen.

erik_lagg

Aktiv medlem
Sluta dissa. Jag skulle definitivt ha nappat på erbjudandet om jag hade vägarna förbi. Det verkar vara en upplevelse att träffa La_grave och ta en tur på berget med honom. Men tyvärr, jag har inte vägarna förbi.

la_grave

Aktiv medlem
erik_lagg sa:
Sluta dissa. Jag skulle definitivt ha nappat på erbjudandet om jag hade vägarna förbi. Det verkar vara en upplevelse att träffa La_grave och ta en tur på berget med honom. Men tyvärr, jag har inte vägarna förbi.
Jag är kvar till mitten av april så får du en lucka är det bara att prova. Norwegian flyger hyfsat billigt till Grenoble.

erik_lagg

Aktiv medlem
la_grave sa:
erik_lagg sa:
Jag är kvar till mitten av april så får du en lucka är det bara att prova. Norwegian flyger hyfsat billigt till Grenoble.
Ser svårt ut att få in det i kalendern tyvärr - men lycka till med skidtransporten.

la_grave

Aktiv medlem
Skidorna är på plats.

Erbjudandet till Erik Lagg är för övrigt rätt allmänt.

josh

Medlem
la_grave sa:
Skidorna är på plats.

Erbjudandet till Erik Lagg är för övrigt rätt allmänt.
har du fortfarande ont i tan eller ar det aven toppen till botten som galler detta ar?

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp