Någon som testat Armada TST

Lundblom

Medlem
Det lilla jag har läst om skidan på teton och epic så verkar den bra men det skulle vara intressant och höra om någon här har testat den.

Utter

Aktiv medlem
Körde den ett åk i Åre i helgen. Dock sent på dagen, så underlaget bestod mest av konstsnö turned ice och pucklar.
Måste dock säga att den kändes rätt trevlig. Inte alls snowbladekänslan man kan få från JJ. Kändes väldigt lätta och helt ok grepp för att vara just en lätt capskida. Skulle nog vara skitfina som tur/sverigeskida.

ZINGO77

Ny medlem
Jag har kört en helg i Sälen på mina 192 TST:er nu och måste säga att detta blir en grym Sverige skida. Känns som en väldigt svängig skida och skulle inte rekomendera någon att köpa kortare än 192 (om man inte jobbar som nyckel bärare i fångarna på fortet). Väntar ivrigt på att få känna på den offpist.
I pist får den klart godkänt.

Utter

Aktiv medlem
Det var garanterat 192:an jag testade, kollade faktiskt inte men jag som är van vid längre skidor reagerade inte över att de var korta så...

Empiz

Ny medlem
Köpte 183an igår, dock så jobbar jag som nyckelbärare på fångarna på fortet, har inte fått ledigt och har inte hunnit ta mig ut i backarna... Skämtåsido så har det snöat konstant här i Innsbruck en vecka, liftarna har varit stängda, för mycket snö... men det blir att testa plankorna så snabbt liftarna öppnar igen, återkommer!!

Bjorkkis

Ny medlem
Jag köpte mig faktiskt mina TST redan i början av förra året. Fick tag i ett par pre-release.
Har åkt på dom både här hemma och i Österrike, grymt nöjd med dom. Tar pisten hur bra som helst och funkar mycket fint i offpisten. Blev förvånad över hur hårt och fort man kan köra med dom i pisten.

Sen ska jag tillägga att jag är ganska grön på skidor, har åkt bräda väldigt länge. Men detta är vad jag tycker.

/Nikke

Bananskydd

Ny medlem
Hej hej alla! Tänkte se om någon skulle kunna berätta lite mer grundligt om skidan och kanske jämföra den med någon annan skida så att jag kan få mig en uppfattning om hur skidan är?:) Har inte ens fått tillfället att känna på dom i någon butik så jag har väldigt svårt att bilda mig en uppfattning. Jag skulle gärna vilja få reda på hur styv skidan är jämfört med någon/några andra modeller:) Bilda mig en uppfattning liksom!

Hare bra!
// Leo

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp