Någon som vill till Whistler?

Jag ska åka till Whistler nästa vår och undrar om de är någon som har lust att hänga på!?
Jag tänkte iaf bo där på obestämd tid. Har inte kollat boende än men de ska nog inte vara några större problem tror ja. Om de är någon anna än jag som är sjukt sugen på att åka dit så hör gärna av er! Skulle ju vara trevligt med lite sällskap så man inte känner sig helt lost!/H

Nojlas

Aktiv medlem
Jag tänker dra till kanada jan-feb, ev. mars nästa vinter. Tänkte jobba hemma och bara åka när jag väl är i amerikat. Någon som har samma idé?

johnnyjaws

Ny medlem
Tjena!
Jag o polarna håller på att styra upp nästa s i whistler. Blir nog början av januari tills snön är borta. När hade du tänkt åka dit?

Charlie-Boy

Ny medlem
Haha. Var i Whistler i år, det var en BLAST! Vi hade dåligt med snö i januari... så det kan jag varna er för. Men annars håller skidorten hög klass! You wont be disapointed =) Have a great time being a ski-bum!

SimonH

Ny medlem
Charlie-Boy sa:
Haha. Var i Whistler i år, det var en BLAST! Vi hade dåligt med snö i januari... så det kan jag varna er för. Men annars håller skidorten hög klass! You wont be disapointed =) Have a great time being a ski-bum!
Jag var också i Whistler i år och om du tycker att de ca 500 cm snö som vi fick under Januari var dåligt så har du väldigt högt ställda krav på snömängden i Whistler. Även jag kan rekomendera Whistler som ort att säsonga på, det finns verkligen all typ av åkning där.

Mvh, Simon

Sweet

Ny medlem
Planerna ligger dock på att bara vara där i december. Köra första snön och sen vara hemma i Åre resten av tiden. Men det kan ju ändras....

Charlie-Boy

Ny medlem
Ta inte mina ord fel: Whistler är rekommenderat av mig som fan!!
Tyckte bara att de +11 grader o regn runt jul var så där inspirerande! Men tyvärr så var ja ginte där när de stor snömängderna verkligen föll :(

StefanHagnesten

Ny medlem
tja!

vi är ett gäng på 7 stycken som sticker dit innan jul (första sticker dit tidigt november) och kommer stanna till senvåren! har börjat kolla på flygbiljetter men ska fixa boende o allt när vi kommer ner..

whistler 2006/2007 is the shit!

/S

qvenner

Ny medlem
Ska oxå dit.. 5st Har lägenhet i Creekside.. Hade vart grymt om det blev mycke folk från Sverige.. Vi lär ju styra upp nåt tillsammans.'

Q

Rydellen

Ny medlem
Jag kommer också grabbar och tjejer! ,D
Boende är så gott som fixat, vi är också 5 pers. Kommer bli sjukaste vintern ever!
WOOHOO

Ekanboyz

Ny medlem
Whistler kan vara det schysstaste stället som finns, enda nackdelen är att solen lyser med sin frånvaro största delen av tiden så var det iallfall senaste säsongen, men helvete vad det snöade! Vi var där från början av januari till slutet av april. Har ni möjlighet försök att vara där maj ut, Whistler på våren är himmelriket! Svinvarmt i byn fortfarande mycket snö på berget, tellusfestival, kanon skejtpark och bbq på verandan!

BCarlsson

Medlem
Jag har äntligen slutat gymnasiet och vill ut i världen! Kan inte någon lite mer erfaren säsongare dra igång ett sånt där kollektivprojekt som var förra året (vet iofs inte hur det slutade sen)?!

Whistler verkar dunderbra!

mikieman

Ny medlem
Funderar på whistler till vintern så jag undrar om de e nån som har plats i sitt boende?

Senast ändrad:

serdo

Ny medlem
Ska till BC över jul och nyår. Om ngn har plats i en lya ngnstans och vill hyra ut två sängplatser i 10-14 dar över jul och kanske nyår så hör av er!

Bor på kanadas östkust och här finns inte mkt till berg. Och det kostar ju lika mkt att flyga hem till sverige som till BC. Lägger man till lite kosing för liftkort o boende så blir det en galet fin jul...

Hör av er/ Micke
sybartus@mail.com

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp