next season

smir

Ny medlem
freeride,

Är precis hemkommen efter, ca 7 månaders surf i Australien och New Zealand.

Under tiden jag var där så insåg jag hur mycket jag vekligen saknade skidåknig
och vinter. Så till vintern blir det nog en säsong...

Är rätt tidigt ute, vilket jag vet.

Tänkt höra vad det är för folk som kanske hade tänkt dra sig neråt för att köra
en vinter på kontinenten, och på så sätt kanske få ihop ett gäng att dela lägenhet
med?

Är rätt sugen på St:Anton, men är öppen för andra förslag!

Game?

(brannstrom17@hotmail.com)
Martin

klemantin

Ny medlem
tjenis tjenis!

Sitter just nu och försöker kolla lite säsongs jobb lite här och där. Sommaren har just börjat men jag är ruggit peppad på snö! Kollat lite i st anton och chamonix. Men håll mig underrättat vad du hittar på!

Emma

smir

Ny medlem
kul, emma!

jag och en polare har börja spåna lite, för tillfället är val d'isere rätt intresssant.

som du säger har precis sommare kommit igång,

vi behöver fler som är pepp, iaf två, som man kan dela boende med.

tar antagligen bil ner så det finns 1-2 lediga platser

hörs

maria85berg

Ny medlem
tjoho!
är heelt på att göra en säsong i alperna-10 o verkar inte lyckas få med mig några vänner, som verkar va i ett annat stadie i livet! så jag letar efter lite härliga människor att slå ihop mig med o få en underbar säsong med =)
har till störstadels riktat in mig på st anton, har en polare som vart där o tycker att det är grym åkning o grym fest, så d är väl mest därför, men kan gott ändra inriktning =)
har oxå bil, så om d skulle behövas!
Ciao!

hilla

Ny medlem
jag och en tjejkompis ska till Mayrhofn, å behöver minst en person till i boendet. maila om de låter intressant :)

J3N

Ny medlem
Hey!
Jag har siktet på en säsong i St. Anton från slutet nov/början dec när jag kommer hem från USA.
När planerar ni att dra?

JosefinL

Ny medlem
Hejsan!
Jag är lätt på att dela boende i st.anton! Gjort en säsong där 08/09 och utöver det har jag vart där sisodär 6-7gånger så de är najs kan jag garantera!!
Är 20 år, åkt skidor hela mitt liv, kör park, offpist, pist och skicross så jag bangar inte på mkt.. är dessutom ganska haj på att laga mat, sjunga och städa och är väldigt trevlig!! haha

Hör av er!!

/Josefin

charlottew3

Ny medlem
Hej!

Letar och spånar också säsongsjobb/boende/room-mates inför säsongen. Blir i så fall min första säsong så det vore kul om någon med lite mer erfarenhet ville höra av sig! Är sugen på Österrike/Schweiz, men är flexibel vad gäller orter. Är 19 årig tjej, åkt skidor sen jag var tre (och behövs det tilläggas att det är det bästa som finns?), pigg och äventyrssugen! :D

Vi hörs!

/Charlotte

smir

Ny medlem
kul det är lite folk som är sugen!
ska börja söka boende nu iveckan eller nästa!

Josefin, du låter ju hel sköön!

brannstrom17@hotmail.com

Emanuel86

Ny medlem
Hei

Er en 24 år gammel kar fra Norge/Sverige som leter etter ett sted å reise til i Vinter. St. Anton ligger nok øverst på wishlist, men er åpent for annet også! Så lenge jeg får ett sted å bo og jobb:)
Dette blir min første sesong i alpene, derfor ser jeg også etter noen som kanskje har vært der før. Som kan hjelpe meg litt.

Jeg har stått på ski/snowboard siden jeg var 5 år, liker alt som har med snø å gjøre. Offpist, pist, park, you name it!
Skulle bare ønske det var snø 356 dager i året.
Ellers er jeg energisk, sosial, djevel til å mixe drinker og god til å lage mat.

Viktor Johansson

Senast ändrad:

Teddaan

Ny medlem
Tjo,

19-årig kille och är riktigt sugen på en hel säsong nere i alperna i vinter =)
Är väldigt inne på St. Anton, var där i en vecka 08/09 och det var helt gaalet nice. Är dock öppen för förslag, viktigast och roligast hade varit att hitta några sköna lirare att dela boende osv med :)

Hör av er om ni är sugna,

take care

/Ted

Perkal

Ny medlem
Någon som vet hur det är med gym i St:Anton? Finns det något bra? Sen hur är det med livsmedelsbutikerna där, billigt? Dyrt?

Mvh Per

v-larsson

Aktiv medlem
Blir nog St Anton för min och min kompis del också. Blir nog för oss att dela lägenhet med någon annan också då vi bara är 2. Så jag gör väl som dom andra här och skriver lite om mig själv.

Kille på snart 20 som älskar att åka skidor. Är totalt värdelös på att laga mat och har en tendens att vara ökänd på ett ställe efter 2-3 dagar. Är dock ganska trevlig emellanåt och är inte JÄTTE-påfrestande att bo ihop med. Har sedan en sommarsäsong på juvass tidigare erfarenhet av att bo på en yta under 8 kvadrat.
Min kompis är väl något i stil med mig. Vettighetsfaktor +- 5 ungefär
Bör inte tas alltför sakligt.

Mvh Viktor

Perkal

Ny medlem
v-larsson sa:
Blir nog St Anton för min och min kompis del också. Blir nog för oss att dela lägenhet med någon annan också då vi bara är 2. Så jag gör väl som dom andra här och skriver lite om mig själv.

Kille på snart 20 som älskar att åka skidor. Är totalt värdelös på att laga mat och har en tendens att vara ökänd på ett ställe efter 2-3 dagar. Är dock ganska trevlig emellanåt och är inte JÄTTE-påfrestande att bo ihop med. Har sedan en sommarsäsong på juvass tidigare erfarenhet av att bo på en yta under 8 kvadrat.
Min kompis är väl något i stil med mig. Vettighetsfaktor +- 5 ungefär
Bör inte tas alltför sakligt.

Mvh Viktor
Haha, ärligt är härligt:).

klemantin

Ny medlem
Gjort 2 säsonger i Verbier, mycket trevligt ställe, grymt trevligt!! men kände för att ta mig nån annanstans och hittade Ischgl, hört och läst bra om det men aldrig varit där men sjukt peppad på att kolla in stället!
du får mer än gärna haka på!!

charlottew3

Ny medlem
Jaa, jag snabbläste lite om det nu också - låter riktigt schysst! Själv är jag säsongs-newbie, men är så SJUKT taggad på en första! =D

chammar

Ny medlem
Låter riktigt sweet guys!

Jag är 19 bast, bräd-intresserad så det skriker om det. kör snowboard, skateboard, surfar osv. Är öppen för förslag till alla ställen i alla väderstreck!

Har en del polare som varit i St Anton dom senaste åren samt i Val Thorens, sen jobbar en polares farsa i Val d'Isere sen 28 år tillbaka så kan nog fixa schysta jobb och boende där nere.

Hör av er om ni är sugna på vad som helst, letar roomies till boende samt färd ner med bil vore asnajs!

chammar91@gmail.com

/Cj

klemantin

Ny medlem
just fått jobb i Ischgl! så om nån ska dit låt mig veta så träffas vi på en skål! Har fått boende genom jobbet!

dropp cliffs not bombs

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp