gsoul
Medlem
Ni som åker på Norse Enduro, vilken längd?
Har helt missat Apex. Kollar jag på den ser det verkligen ut som att jag byter ut Enduro mot Apex och fortfarande velar mellan Apex och Ranger 96.Numera finns ju Apex också som är mer pistorienterade och tajtare svängradie.
Enduron är ju ingen skida som svänger av sig självt men har man god teknik så går det självklart att tajta till svängarna. Jag köpte den framförallt för att den är så allround och funkar riktigt bra till det mesta, sen kompletterade jag med ett par Blade också. Årets modell är lite styvare under foten och bakåt.
Har nu även beställt ett par Apex i 177cm. De har lite nedsatt pris på den under Occations men den heter då Enduro 90. Jag skulle nog tittat på Apex/Norse 90 om jag åker så mycket pist. Ser ut att ha en hel del rocker så funkar nog helt ok om man tar några svängar i offpisten också.
![]()
-20% Enduro90 177cm
The Enduro90 177cm is the same ski as our new Apex 90. The only thing that differs is actually the name. Comes only in 177cm. Length: 177cmWaist: 90mmWeight: 1700gSidecut: 124 - 90 - 108 mm Product information Apex 90 90mm waist Short to medium radius Piste and ski-touring Highly versatile...norseskis.eu
Stort tack för infon !!