NM I Gränsen

Peterb

Ny medlem
NM I Gränsen
NM på måndag!
Vem kommer, vem kommer inte, vem har mest häng på brallorna och framför allt vem vinner??
Ryktet säger att Sverre inte kommer i år men både Henke Winstedt och Jon Olsson kommer upp. Över 100 anmälda till start. Dessutom Seb Garhammer, Magnus Loo, Ola Palmqvist mfl

Va inte rädd va med och spekulera istället! Kom igen nu!!

Luuuthman

Ny medlem
NM I Gränsen
henke kommer nog för o försvara sin titel, sen kommer säkert jon för att försöka bevisa att han är minst lika duktig som henke...

H

Hasse

Guest
NM I Gränsen
Från Funäsmaffian kommer Fredrik Norberg, Emanuel "Mosse" Hedvall, Magnus "Slange" Loo, Calle Eriksson, Christoffer "Chrisse" "Ness" Nääs. Ola Palmqvist kommer inte som det ser ut nu.

Hasse "Mute"

NM I Gränsen
Jag kommer inte men det är väl ingen som bryr sig...
Jag har tenta på tisdag så tyvärr blir det inget åkande i år.
Det hade varit jättekul att vara med i år.
Jag jobbade i gränsen förra året och lite i år också.
Det är mycket mer snö i år --> fler linjeval.

Förra året tänkte jag att jag lika gärna kunde prova på och jämföra mig med andra och vara med i NM.
Jag åker bräda och tyvärr var det bara tio pers med och jag kom fyra, första gången jag har tävlat på bräda!

Det är inte direkt hög konkurrans så om du funderar på att tjäna en mycket liten hacka och än mer respekt så åk upp och var med.
Skidklassen är det däremot högre klass på.
Jon olssons kvalåk var bland det bästa jag sett.
Tyvärr är det så att domarna kollar ganska mycket på namn och att man ska ha, enligt dom, rätt stil. Men det är ju en bedömningssport.

NM i gränsen är en av dom sjukaste tävlingarna i Sverige. 45 grader stenar, skit och lite snö. Det var underbart när jag kom ner stående till publikens jubel.
Blir det däremot flatljus blir det inte lika roligt.

Jag hoppas verkligen att Christian Björk som kom nia förra året ska visa alla vilken bra åkare han är, hans finalåk var grymt, samma linjeval som vindstedt, men han fick inte de poäng som han förtjänade.
Se upp för honom om ni ska upp.

/tentaångest.

Chibbe

Ny medlem
NM I Gränsen
Jag kommer inte... men för Er som sett mig åka så kommer inte det som en direkt förvåning. Däremot så håller jag med föregående talare och hoppas på Christian Björk, som jag tycker förtjänar att få mer rättvisa poäng i år...
För er som ska upp... Se upp !!

Kör hårt alla !!!

E

el_maco

Guest
NM I Gränsen
Va kommer inte Sverre?! han är ju kungen! Helt klart bättre än Jon och henke som bara vill tväta bort sin JibBeRKidZZ stämpel....

Patrik_L

Ny medlem
NM I Gränsen
Jag tror att Tobbe palmborg kommer att vurpa på en jättestor frontflip

jag tror också att kalle eriksson kommer vurpa på första "limpan" i kvalet.

och att Uffe lindblad tar hem skiten om han orkar palla sej upp.

Skidpryot

Ny medlem
NM I Gränsen
Kan inte låta bli...

...jag och min stora glappkäft...heheheheheh...

Vad ska ni tävla i?...OFFPISTÅKNING eller?...och vem vinner i så fall?...han som skrattar mest när han kommer ner?...eller är det han som kan spy mest galla över de elaka, oavslappnade, onda världscup åkarna som TÄVLAR och TRÄNAR och har LYCKATS, oförlåtliga förradare, de där träningsnarkommanerna (träna hemska tanke)?...är det en svår tävling, kan man va´me kanske?

/skidpryot - skidåkarguden ni önskar att ni va...

H

Hasse

Guest
NM I Gränsen
Jag tror oxå att Tobbe kommer att krascha med en frontflip som vanligt kan tillägas,Patrik Leistedt kommer supa omkull dan innan kvalet på en finlands färja, Kalle E kommer att dominera, Fredde N kommer att krascha i landningen när han droppa någon klippa, Mosse kommer att gå till final, liksom Nääs p.g.a att han kör på mina skidor och ska gå högre och längre än i Funäs (45 meter långt och 13 meter högt) och Slange gör som förra året.Och Daniel Tapper?? Han gör en Leistedt i kvalet och klotar....

Och Sara Sandberg och Charlotte kommer att dricka mest CHAMPANGE som vanligt..

//Hasse "Mute" Lindborg

P_G

Ny medlem
NM I Gränsen
Sitter och funderar.......
Är det något speciellt kriterium för att anmäla sig, i så fall vadå?
Hur många kör kvalet och hur många går vidare?
Hur stor del är direktkvalificerade?

Patrik_L

Ny medlem
NM I Gränsen
jag tror åxo att sara sandberg kommer att köpa mest champange av alla.. sen tror jag att Jana Lindkvist vinner tjej klassen och att Näs kommer att köra på en jättestor sten med hasses skidor. och att Tobbe palmborg kommer att bryta stortån på afterskin i kväll när han ska göra en bakåtvolt på dansgolvet... tror jag...

H

Hasse

Guest
NM I Gränsen
Glömde Tobbes volt på dansgolvet.. Ligger ju farligt till.. Nääs vågar inte gå på någon sten för jag vet var han bor.... Patrik Leistedt kommer vara kung imorgon.. Kalle E dominerar banketten..Och Slange efterfesten tillsammans med Fredde N

Men Patrik?Våran liftåkning med whiskey då?? Hur ska vi göra med den då??
Ska vi ta den på färjan i stället??Men finns väl ingen lift där eller??

Sara kommer defenetivt att köpa mest CHAMPANGE.. Utan mig...

//Hasse Mute

erikw

Ny medlem
NM I Gränsen
Ryktet säger att det skickats många lådor märkta "Fragile", "Made in France" och "S. Sandberg" med tåget till Gränsen!

Patrik_L

Ny medlem
NM I Gränsen
Hmm.. finn båten ligger under samma kategori som skidlift så det ordnar sig nog.. men efter som vi kommer vara på internationellt vatten så måste vi dricka dubbelt så mycket..

sen tror jag att spriten kommer att ta slut i gränsen i morgon.. hehe..

och att slange vill lysna på ozzy under hans åk..
och palmborg vill höra nåt med bubbels..

H

Hasse

Guest
NM I Gränsen
Jo så är det ju.. Så båten går under skidlift?? Då ska vi kanske ha afterski oxå då??

Spriten tog ju slut förra året oxå ju fast på efterfesten..

Slange vill helt klart lyssna på Ozzy..
Och Tobbe Palmborg vill säkert lyssna på T.K.O med Bubbels..
Sara S. ville ju ha bra vibrationer på SM så det blir säkert schlagers där i gränsen oxå..
Fredde vill ha Rammstein är jag ganska övertygad om..

Men Tobbe kommer ju inte att gå vidare..

Och inte vi heller,vi är ju bortdömda innan start ju..

//Hasse Mute

Peterb

Ny medlem
NM I Gränsen
Rapport efter kvalet:
Körde bra:
Robert Olsson
Jon Olsson- högsta drop
Anders Osten Norin
David Kantermo
Anderas Honken Hakanstaa
Micke Ekenstam
Berra Berggren SNB
Vika som gått vidare till final är inte klart ännu men det visar sig.

P

H

Hasse

Guest
NM I Gränsen
Resultat efter kval:

1 Jon Olsson
2
3 Mosse Hedvall Funäsmaffian
4 Kalle Eriksson Funäsmaffian
5 Cristoffer Nääs Funäsmaffian
16 Richard Fengberg Funäsdalen

Länge leve FUNÄS

JCM

Ny medlem
NM I Gränsen
Bedömningssporter? Eller sport förresten? Hobby?
Lika ospännande som konståkning, puckelpist, melodifestival och Småstjärnorna. Kommer Niklas Hyland för att verkligen tatuera in nördstämpeln, eller? Det enda underhållningsvärdet är när nån junior ramlar på stjärten och slår sig, men det är inte sport det heller; det är freak show. Ungefär som hopp-, snurr- å åkabaklängesgrejerna som barnen pysslar.

JCM kommer inte. Pissgränsen ligger för långt bort från all ära och oredlighet, för små kullar att åka på, för mkt regn och ruttet väder, för lite sprit, för lite bikinibrudar - helt enkelt för mkt scoutläger, för lite rock`n roll.

Outpiståkning är sport om det är kvantifierbart tidsmässigt, såsom Derby de la Meije.

Glisseur

Aktiv medlem
NM I Gränsen
Den dagen då Radikale Robert med anhang slänger in en monoklass i Pissgränsen, då kan vi börja prata business. Lite stilren brantåkning med två raketer monterade på monon är vad "tävlingen" behöver för att skapa lite cred i mina ögon. Lägg till lite gratis Grön Chartreuse och jag kanske till och med kan överväga saken. Fast det är klart, den gode Herr Hyland har väl ännu inte snubblat över en Duret i aluminium eller en gammal skön Rossi med backscratcher-motiv i solnedgång på ännu och därför inte kunnat ge monon en livsstilsstämpel.

Förresten Funäs?? Borde det inte vara Mumindalen?

JanA

Ny medlem
NM I Gränsen
att JCM och Glisseur vill så det värker (ja åka NM alltså) men inte riktigt hänger med när det gäller :)
Kanske är det så att utebliven skidåkning, borttappad teknik och nedbruten fysik ersätts med gnäll på forumet.
Men ok, det är klart ni ska få skriva av er lite för att bättra på egot och det egna humöret.

Ha en bra dag i det gröna !

Mvh
JanA

NM I Gränsen
Inför Onsdagen.....
Tisdagen avvaktad timme för timme. Grått täcke på 750 meter som läckte konstant... Gratis lift för entusiasterna.
Onsdagen, än så länge oroväckande blåsig och grå. Alla tre finalåk återstår..

H

Hasse

Guest
NM I Gränsen
Resultat

Herr

1 Henke Winstedt
2 Robban Olsson
3 Mosse Hedvall Funäsdalen
Wille Lindberg
5 PG
6 Cristoffer Nääs Funäsdalen
10 Slange Loo Funäsdalen
Kalle Eriksson Funäsdalen
16 Richard Fengberg Funäsdalen

Damer

1 Kicki Lind?
2 ?
3 Sara Sandberg

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp