Norröna=kass kvalite?

Micke54

Ny medlem
Antar att jag inte är den enda som har fått erfara att norrönas brallor suger pung i kvalite??
Har ett par lofoten från i vintras och snölåsen är som om dem vore fastsydda med spindelväv och tejpningarna är som om det vore maskeringstejp dvs papperstejp....

Får vara sjukt försiktigt för att inte få snölåsen i handen när man ska öppna dem och spänna pjuxen eller nått sånt.
Förstärkningen aka Aramid är ungefär lika bra mot stålkanter som skithuspapper är som stighudar.

Har åkt tidigare med peak,guiksilver,extrem för att nämna några brallor och har aldrig varit med om så kass kvalite enda skillnaden har väl varit att norrönabrallorna är sjukt mycket DYRARE.

Läste på hemsidan att det är fem års garanti på kläderna men mailat dem över det men får aldrig nått svar tillbaks....så dem verkar måna om sina kunder,
Har heller såklart inget kvitto kvar:(
och dem är köpta en väldans massa mil från där jag bor men det borde inte spela nån roll då det syns ju att dem är från i vintras *Suck*

Aah måsta få klaga lite kändes det som!
Är det nån norrönastaff som är och smyger på detta forum kan man ju kanske få höra en kommentar??
Känns ju inte som jag kommer köpa nått mer från norröna om det ska vara såhär med så dyra kläder som inte håller måttet och heller inget gehör när man vill ha hjälp?!//Micke Roos

FF

Ny medlem
I mitt norrönaställ har gore-texen delaminerat, sömmar släppt, hänglsena gått sönder.

Har inte orkat reklamera eller ngt sånt dock.

Gunnar_G

Ny medlem
Jag har reklamerat norrøna, fick nya nästa års modell direkt. Gå bara till butiken där du köpte dom, eller om det är långt bort och dom inte svarar på mail så ring dom. Ska inte vara några problem. Jag behövde inte visa kvitto.

FF

Ny medlem
Ok, gunnar, hur pass slitna var dina prylar i övrigt? Var det andra tydliga tecken på förslitning? Typ nån rivskada och lite smuts...

Backside

Ny medlem
Det verkar dessvärre som om jag är tvungen till att sälla mig till en av de missnöjda Norröna-ägarna. Köpte Lofoten jacka och brallor ifjol och är väl inte helt nöjd... Blixtlåset på jackan går upp hela tiden. Det är inte så att den öppnar sig utan den "spricker" i mitten och så får jag stå och kärva för att dra ner dragkedjan och dra upp den igen.

När det gäller brallorna så har hängslena släppt bak i fästet i ryggen. Sömmen har helt enkelt pajat. Jag har mailat Norröna så får vi se hur det går. Byxorna är köpta i Tyskland och jackan i Schweiz.

Senast ändrad:

ErikWibaeus

Ny medlem
norröna har alltid haft riktigt bra kvalitet (vilket gjort att märket kommit tillbaka på senare tid). antingen är det här undantags fall eller så har dom blivit sämre på väldigt kort tid.

perbac

Ny medlem
FF sa:
I mitt norrönaställ har gore-texen delaminerat, sömmar släppt, hänglsena gått sönder.

Har inte orkat reklamera eller ngt sånt dock.
Klart du ska reklamera. Delaminerat Gore-Tex är ju en solklar reklamation oavsett märke. Har själv fått ny jacka i två omgångar från tierra på grund av detta, samt har polare som reklamerat haglöfs jackor med detta problem.

Alvaro

Ny medlem
Jag har haft en Norrøna Røldal anorak i fyra säsonger nu och använder den nästan dagligen, är hur nöjd som helst med den. Har ett Lofoten-ställ till skidåkning som jag är också supernöjd med, det låter som ni har fått måndagsexemplar. Handlar man i butiker som typ Fjällsport eller Adams i Göteborg, får man alltid hjälp med reklamationer. Jag vet inte var ni köpt era plagg, men personalen i butikerna borde kunna hjälpa er.

Backside

Ny medlem
Jag har pratat med Norröna och även med ett av de serviceställen de har i Sverige. Tydligen var felet med blixtlåset rätt känt. Löparen (den man drar upp dragkedjan med) kan behövas justering efter ett tag för att fungera bra. Det gör man enkelt med en tång. Hon på servicestället skulle också posta en ny löpare för säkerhets skull.

När det gäller byxorna ska jag skicka in dem till servicestället så fixar de det. Vill inte skicka grejorna till dem nu eftersom vi ska ut och resa snart.

Tummen upp för Norrönas kundservice. Snabbt fixat av dem!

Peter_Haggkvist

Ny medlem
Har oxå Norrönas byxa samt jacka. Förstärkningen aka Aramid är helt sönder är stora hål. Snölåsen har jag skickat in för lagning en gång.
Har varit in där jag har köpt dom men dom vill återigen skicka ner dom för rep. Så om ni köper Norröna köp två styck så ni har nått att använda när det ena paret är på rep.
Tycker man kan begära mer av så dyra kläder. Till och med Stadiums Everest håller MYCKET högre kvallitet och kostar en tredje del av va Norröna kläderna kostar.

demo8

Ny medlem
Gammal tråd jag vet :)

Har haft samma problem med dragkedjan/löparen på min 4 år gamla Lofoten Primaloft. Men att det är en permanent lösning att justera löparen med en tång stämmer inte. Materialet i löparen är för mjukt och snart har man tillbaka samma problem igen. Men jag antar att alla märken har problem med de släta vattentäta dragkedjorna.

Jag har skickat jackan på service till Norröna här i Sverige, och det som skrevs ovan om en reservjacka stämmer tyvärr...Norröna har stora problem med att ordna reklamation inom rimlig tid.

Hur ser det ut för er andra med Norröna nu i början 2011? Vågar man fortsätta med märket?

Jag har 3 jackor, en Recon, en XCR Lofoten och en Lofoten Primaloft. Min erfarenhet är att kvaliteten i materialet är god men när det var dax att får något fixat så var det problem med servicen (inte från butiken utan från servicestället). Är på g att köpa byxor så tar gärna emot do or don't innan det är för sent :)

Martok

Ny medlem
Detta är andra säsongen jag kör Norröna, köpte mig en lofoten jacka och byxa och en primaloft för denna säsong. Har gjorde några riktigt våldsamma krascher och fastnat lite här och där, men de syns inget alls på kläderna. Så jag ger de 5/5 !!

fiskebulle

Ny medlem
Vad jag hört är att Norröna hade stora problem med kvalitén på förra säsongens grejor och att deras service/reklamationsavdelning har varit överbelamrad. För övrigt så är jag väldigt nöjd med kvalisorten på mina grejor från 08/09.

Rudolfsson

Ny medlem
fiskebulle sa:
Vad jag hört är att Norröna hade stora problem med kvalitén på förra säsongens grejor och att deras service/reklamationsavdelning har varit överbelamrad. För övrigt så är jag väldigt nöjd med kvalisorten på mina grejor från 08/09.
Har hört samma rykte från flera olika personer som på ett eller annat sätt är involverade i branschen. Norrøna har även sjukt svårt att leverera ut sina produkter. Det hela är väl ett ganska klassikt exempel på när ett märke växer ur kostymen för snabbt. Hoppas dock att de tar sig ur sina kriser och får koll på logistiken då de gör riktigt snygga kläder med genomtänkta detaljer och bra passform.

EnterMan

Ny medlem
Måste väll också ställa mig till den grupp av ägare till Norröna Lofoten som klagar på grejerna.
Har en lite äldre modell men som många andra har jag haft problem med framförallt jackan. dragkedjan har gått sönder, kardborre fastsytt med för lite sömnadsmån och snölåset för dåligt fastlimmat.
Sen har jag en kompis med sambo som köpte hela Lofoten ställ 2009/2010 och efter första tvättningen så hade dom inga norröna kläder längre, alla märken som fanns tryckta på kläderna hade lossnat i tvätten.

Det som jag dock kan trycka på är goda reklamationer där dom alltid fixar felen, i kompisarnas fall så fick dom nästa års modell av kläderna.
Men svårt att säga att ett märke är bra bara för att dom har goda reklamationer och dessa uppenbarligen måste användas

SSyk

Ny medlem
På nin Lofoten-jacka inköpt förra året hände samma ska som med många andras dragkedjor. Jag reklamerade (där jag köpt den) och fick en ny jacka! Fick dock vänta hela sommaren för att n'sta säsongs jackor skulle komma in.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp