Ny vinter webshop

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

sthlmsrookie

Ny medlem
Hey!

Vårat företag tänkte starta upp en ny webshop för oss vinterälskare och tänkte faktiskt be alla er här om hjälp! Vilka märken på brädor, skidor, pjäxor, boots, bindningar och kläder bör vi ta in? Vi är helt öppna för förslag och slår upp portarna redan i september om allt går som det ska!

Tack på förhand, ni är grymma ;)

Bombhillus

DanielNilssson

Ny medlem
klädmärken : Jiberish , Lrg
Skidmärken : Armada , Line
Pjäxmärke : fulltilt! , salomon
Bootmärke : Vans
Bindningar : Raiden
Brädor : Nitro , forum

Kfransson

Ny medlem
Jag tycker ni borde ta in Jiberish, level 1, LRG i stora storlekar, salomon, fulltillt pjäxor, salomon, ninthward, scott, line skidor. :)

sthlmsrookie

Ny medlem
Cool, är dessa märken man ska satsa att ha ett schysst pris på? Kommer vi växa och sälja på bra då tror ni? :)

emildysholm

Ny medlem
skidor: armada, salomon, scott, line, ninthward
pjäxor: fulltillt, dalbello, salomon
kläder: armada, salomon, oakley, jiberish

ska ni inte sälja goggles också ?

Senast ändrad:
E

eff

Guest
sthlmsrookie sa:
Cool, är dessa märken man ska satsa att ha ett schysst pris på? Kommer vi växa och sälja på bra då tror ni? :)
Om du tar in det marknaden vill ha samt köper tillräckligt stora lager så att ni kan hålla jämförbara priser mot andra grossister så kommer ni gå med vinst sålänge som köpsäkerhet och service är på topp.

Edit: Jag tittade på longboard.eu och jag tror att ni kommer behöva förenkla och snygga till er struktur och design på hemsidan för att underlätta för kundernas navigation.

Senast ändrad:

martindahmartin

Ny medlem
sjukt smart att fråga freeride! :D tycker på skidor armada, sen på kläder jiberish, salomon (de har även skidor och pjäxor), och om ni lyckas få in till sverige (finns ingen svensk återförsäljare vad jag vet) så saga, sjukt snygga kläder! :D

sthlmsrookie

Ny medlem
eff sa:
sthlmsrookie sa:
Om du tar in det marknaden vill ha samt köper tillräckligt stora lager så att ni kan hålla jämförbara priser mot andra grossister så kommer ni gå med vinst sålänge som köpsäkerhet och service är på topp.

Edit: Jag tittade på longboard.eu och jag tror att ni kommer behöva förenkla och snygga till er struktur och design på hemsidan för att underlätta för kundernas navigation.
Japp, jag tog över longboard.eu nu och har beställt en ny webshop då den är väldigt föråldrad, så det är sjukt på gång i alla fall:)

viktorwallberg

Ny medlem
kläder : sara, first drop, jiberish, level 1, lrg,salomon, scott
skidor : armada, line, salomon, scott
pjäxor: salomon, fulltilt
goggles: oakley, scott

priset ska va bra hoppas ja också ;) ? vad kommer företaget heta?

sthlmsrookie

Ny medlem
wallb3rg sa:
kläder : sara, first drop, jiberish, level 1, lrg,salomon, scott
skidor : armada, line, salomon, scott
goggles: oakley, scott

priset ska va bra hoppas ja också ;) ? vad kommer företaget heta?
Vi kommer förmodligen ha samma namn som nu, bombhillus, från sector nines slogan bomb hills, not countries.. men hemsidan och själva fronten kommer heta ngt annat... jobbar på det nu. Men kommer vara en .se butik. Har ni namntips är det med välkommet:) Sjukt nice att alla här är hjälpsamma. Bra priser kommer vi köra med as well. Så mkt info jag fått här är skitbra. Går lättare och snabbare att trycka igenom allt då:)

Enda som behövs är lite fler attraktiva brädmärken.

noa

Ny medlem
Ta in Lib-tech brädor, framför allt skate-banana
Säljer som smör i solsken.

E

eff

Guest
noa_julin sa:
Ta in Lib-tech brädor, framför allt skate-banana
Säljer som smör i solsken.
Smör i solsken är väl inte särskillt attraktivt? Är ju grädde av skiten innan man hinner hem!

JohnFrusciante

Ny medlem
Ta in Jiberish, Kommer bli en guldgruva.. Skulle ni sälja dom för 2000 så skulle dom ändå sälja som smör bland 12 åringarna ;)

JohnFrusciante

Ny medlem
Haha! nämen seriöst, De kan ju inte finnas många märken bland skidåkare som säljer lika mycket som Jiberish kläderna gör. Kommer ihåg på steepstore när senaste kollektionen kom, Tog ju slut på nån timme om ens de..

Senast ändrad:

ThomasE

Medlem
PontusOlsson sa:
Haha! nämen seriöst, De kan ju inte finnas många märken bland skidåkare som säljer lika mycket som Jiberish kläderna gör. Kommer ihåg på steepstore när senaste kollektionen kom, Tog ju slut på nån timme om ens de..
typ 20 minuter tror jag det var!

erik_lagg

Medlem
Om ni vill sälja skidor med bredare sortiment än jibb kolla då Åka Skidors stora test (och kanske andra Powder?), ta in testvinnarna, och lägg er 10% billigare än alla andra i Sverige. Det måste ju vara ett framgångsrecept som heter duga.

Maxudd

Ny medlem
sthlmsrookie sa:
Jag kan saga dig att om ni har bra priser o har alla dom har stora markena sa kommer ni bli riiiiktigt stora o ett sjukt lyckat foretag. Jag arr utomlands sa kan inte skriva vissa bokstaver om du undrar ;D

E

eff

Guest
erik_lagg sa:
Om ni vill sälja skidor med bredare sortiment än jibb kolla då Åka Skidors stora test (och kanske andra Powder?), ta in testvinnarna, och lägg er 10% billigare än alla andra i Sverige. Det måste ju vara ett framgångsrecept som heter duga.
Du är smart du. Ska se om jag kan nominera dig till något nobellpris.

maartin

Medlem
ni ska öppna upp butiken i september och börjar nu i slutet av juli fundera på vilka märken ni ska sälja?

och vad kommer vara speciellt för just er butik som kommer få köpare att inte välja någon av de andra stora butikerna innom samma område? som tex. skistore, junkyard, steepstore m.m..

jockeborneving

Ny medlem
kläder : saga, nomis, salomon, jiberish, oakley
skidor : armada, salomon,
goggles: Dragon, poc, Oakley, scott

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp