Nya Offpist-skidor!

Iceburg

Ny medlem
Hejsan!
Jag är en kille på 15 år som ska köpa nya offpistskidor och söker tips då jag är ganska lost i sökandet.
Jag är 173 lång och 72 kilo (ungefär). Har ganska bra skidvana och åker 5-6 veckor varje år, i 3 år har jag sysslat med offpist, söker ingen allroundskida utan en ren offpistskida. Åker främst i Ramundberget, alltså puder och skogsskidåkning, ingen Big Mountain precis.
tacksam för svar!!:)

Valmgren

Aktiv medlem
När du nämner skogsskidåkning får det mig att genast tänka på skidor i samma kategori som ex. Atomic Bent Chetler, Moment Night Train och Line Opus. Samtliga är lekfulla skidor som är utmärkta i skog (äger Bent Chetler själv och har en kompis som kör Line Opus.)

Dock verkar du hålla till i svenska fjäll och då fungerar Line Sir Francis Bacon lika bra (kan kalla det en mindre version av Opusen.)

Iceburg

Ny medlem
Tack för tipsen, den där Line Sir Francis Bacon verkae vara precis en sån skida jag är ute efter!

Iceburg

Ny medlem
resqual sa:
När du nämner skogsskidåkning får det mig att genast tänka på skidor i samma kategori som ex. Atomic Bent Chetler, Moment Night Train och Line Opus. Samtliga är lekfulla skidor som är utmärkta i skog (äger Bent Chetler själv och har en kompis som kör Line Opus.)

Dock verkar du hålla till i svenska fjäll och då fungerar Line Sir Francis Bacon lika bra (kan kalla det en mindre version av Opusen.)
Vad tror du om Völkl Mantra då?:)

Valmgren

Aktiv medlem
Har tyvärr inga tidigare erfarenheter av Mantran, ej heller så insatt på Völkls skidsortiment.
Förhoppningsvis kan någon annan komma med mer info om den skidan.

Bhansen

Ny medlem
Mantra är en kanonskida om du åker lite mer big mountain och gillar att åka fort i lite större svängar. Nu körde iofs jag på Mantra innan rocker kom, det är möjligt att den funkar i skog, men jag upplever den inte som optimal i svensk skogsåkning. Jag föredrar Hendryx i den i miljön, eller......... oavsett miljö!:P

Iceburg

Ny medlem
Tack för alla svar!
Står nu mellan Völkl Mantra, Line Sir Francis Bacon och Salomon Rocker 2 108, några åsikter om vilken ni skulle rekommendera?:)

Mountain_Man

Aktiv medlem
Det verkar som Rocker2 108 är en riktigt trevlig skida för mindre berg och lättare åkare (nedbantad version av 122), om jag var du skulle du/jag ta en titt på den! :)

Mantran går bort, vill du ha en Völkl är det i så fall Gotaman som är intressant. Bacon har jag ingen koll på!

/MM

Charlz

Ny medlem
Är inte Gotaman och Mantran båda en allroundthemountainherewego-skida som lämpar sig både i pist och offpist?

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp