Nya pjäxor: bindning Rottefella Cobra eller NTN ?

uabstom

Ny medlem
Jag tänkte köpa en ny telis pjäxa, men vet inte om man nu måste satsa på dom som funkar på ntn bindning eller om man ska satsa på 'gammal klassisk'. Jag har skidor med Rottefella Cobra R8 bindning, men hyr ofta skidor när jag ska iväg. Har varit på två uthyrningsställen i Stockholm och enligt dom så är det ntn som gäller om man vill hyra skidor av dom i vinter. Även i Gränsen och i Åre kommer det satsas på ntn. Känns snopet om jag köper pjäxor som ska funka på min skida hemma och som jag sen inte kan ha när jag hyr skidor. Men, om jag köper ntn så kan jag inte ha dom till mina egna skidor. Nån som vet vad som gäller, och hur bra är verkligen ntn? Ny fluga eller inte?

somebody

Ny medlem
Ntn är här för att stanna och börjar väl helt klart bli det vanliga. Jag har inga planer på att byta dock. Gillar man det så gillar man det, jag gör det inte.

oscarmodigh

Ny medlem
NTN är bra, men annorlunda från vanliga 75mm. Jag tror dock inte att det är någon risk att skiduthyrningarna byter ut allt än då NTN fortfarande har en väldigt liten del av åkarna. Jag kan dock inte lova något....

uabstom

Ny medlem
Tack för svar! Får nog provköra ntn några gånger om bara snön kommer och se hur känslan är på dom. Vill ju helst satsa på ett par pjäxor som funkar på Cobran.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp