Nya Pjäxor Roxa vs Dalbello?

AIsaksson

Medlem
Roxa

Nu var det dag för ett par nya pjäxor och hade tänkt köpa ett par Dalbello denna gång.
Men så blev jag tipsad om Roxa tittat lite på olika sidor om dem men vill lite feedback av någon som har testa dom här på freeride? :)
Hörde även att Roxa skulle haft patenten från Raichle pjäxan från början och inte Dalbello stämmer detta ? i så fall borde väl pjäxan vara mest utvecklad av Roxa ??? och därför ett bättre val?

Tack på för hand för svar

linkan_110

Medlem
roxa ska mig veterligen bygga med sämre plast osv, prövade några i vintras och byggkvaliten känns bara "mer" i Dalbello pjuks !

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Den du har bild på har jag kört på i två år snart till och från.. Inga problem alls med den. Och kvalitén är bra i mina ögon tycker jag.

Roxa bygger ju pjäxor åt Dalbello eller Full-tilt. (kommer inte i håg åt vilken av de Ping@heddious
@pnyberg ) Så jag har svårt se att de skall ha sämre kvalité på sina egna pjäxor.

PNyberg

Aktiv medlem
Hasse_Lindborg sa:
Den du har bild på har jag kört på i två år snart till och från.. Inga problem alls med den. Och kvalitén är bra i mina ögon tycker jag.

Roxa bygger ju pjäxor åt Dalbello eller Full-tilt. (kommer inte i håg åt vilken av de Ping@heddious
@pnyberg ) Så jag har svårt se att de skall ha sämre kvalité på sina egna pjäxor.
Jag menar att Dalbello äger sin egen produktion och full-tilt outsourcar via roxa. Är relativt säker.

PNyberg

Aktiv medlem
LawndartGustav sa:
på roxas hemsida ser ju pjäxorna ut som il moro.... säker
@PNyberg ?
Agree to disagree där
@LawndartGustav . Jag tycker delen kring hälen ser inte alls ut som en Dalbello men väldigt mycket som en FT i och med att dem är så kantiga där. Dessutom har ju dalbello bytt form helt på sina skal sedan 2 år tillbaka och använder en annan plast (känns det som iaf). En tjockare sådan. Roxas 104mm pjäxor är ju identiska med FTs motsvarigheter.

AIsaksson

Medlem
Tack för svaren ! :) blir nog till att testa och känna vilken som känns bäst ;) hade tänkte köpa Dalbello KR2 Lupo eller Pro ID. Vilken Roxa pjäxa skulle ni då rekommendera ?

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp