Nya skidor till nästa säsong?

ca11e

Ny medlem
Tänkte bara slänga ut en tråd om det är någon som har testat Black Crows Corvus 196 som telis?
Funderar lite på den skidan eller kanske en Mantra 191.

Skulle gärna få veta lite för o nackdelar med båda skidorna.

/Calle

Arfvid

Medlem
Stötte på en i Schweiz förra året som körde Corvus 196 som telis. Han sa att de var roliga men svårsvängda. Det verkar inte vara en skida man leker runt med bland träden. Corvusen passar nog bättre för stora svängar i öppen terräng, den har ju helt tradtionellt spann också så 196 cm är mkt skida... de är tunga också, nästan 5 kg. men du ska kanske inte tura med dom...

PNyberg

Aktiv medlem
Inte mantra 191. Världens tråkigaste skida! Den får iofs rocker till nästa år vilket nog kommer göra en del men ändå. Finns såå många andra skidor out there som är roligare än Mantra.

Onlytelemark

Ny medlem
Har inte provat Black Crows Corvus 196, men jag är sugen på att testa, jag kan inte förstå hur den skulle upplevas som svårsvängda?? kanske dags att slipa tekniken isåfall,, Okey 5kg är mycket, men ibland får man ta det för att prioritera utförskörningen,, Mantra 191 har jag testat,, jag håller med PNyberg, jäklig tråkig,,

Onlytelemark

Ny medlem
Onlytelemark sa:
Hasse_Lindborg sa:
Rocker, annan skärning bland annat. Det är den mest sålda "allmountain" skidan genom tiderna tydligen.
Ja,,, ????? Grafiken är ju jäklig snygg,,,,
Vad jag menar här är ju att det inte hänt så mycket med Mantra sedan 2006, annat än grafiken,, det är tydligen okey för att kidsen ska köpa, sen får vi ju hoppas att den blir roligare med rocker, jag är inte helt säker, det ska ju gå att åka på den under alla förhållanden, unga åkare har inte råd att hålla sig med fler par skidor, Jag för min del har 3 par skidor, för att nämna en jäkligt allround fetskida, så är Extrem Big Pen ett väldigt bra val om man är ute efter ett par fetisar,, Jag har testat dessa för telemark och blev grymt imponerad, men jäkligt fula, men man kan få en egen grafik på dem, men det kostar, på en redan dyr skida, och med bindning och man är på fel sida 10 000kr strecket?

Topp