Nybörjar-offpist?

herrgard

Medlem
Nybörjar-offpist?
Tjo på er.

Jag har inte råd med lavinuttrustning (4000:), ingen säkerhetspolare att åka med och jag är dessutom ny i offpisten. Kan ni rekommendera något skönt och säkert ställe i Åre att åka på så jag lär mig?

U

user93315

Guest
Nybörjar-offpist?
Baksidan av Åreskutanscafé funkar för sån åkning.

I

IngemarH79

Guest
Nybörjar-offpist?
tegeskogen, skogis, rödkulleskogen
De bästa ställena hittar man genom att leta, inte fråga andra. Offpiståk är som svampställen, man delar inte med sig

Senast ändrad:

BataZion

Ny medlem
Nybörjar-offpist?
Jag lärde min tjej att åka offpist längst ut till vänster i Ullådalen. Det är inte så brant och det är rätt glest mellan träden.
Vill du sen ha lite brantare offpist så åker du till höger om ullådalsliften där har du en tung me.
Jag delar med mig!

herrgard

Medlem
Nybörjar-offpist?
Mjo, jag har funderat på att knata i skogen där i Ullådalen. Om jag går lite borde det gå att hitta en fin orörd kulle.

BataZion

Ny medlem
Nybörjar-offpist?
Kommer lite snö varje vecka så det finns alltid orört man måste bara veta vart man ska leta och vad man ska kolla efter.
Dom mest orörda ställena jag har hittat ligger oftast precis efter där det brukar vara tightast med träd.
Tar man genom sig den sega biten med alla träd så får man ofta orörd snö när det blir lite mer öppet efter det!¨
Folk tycker det inte är värt att ta sig igenom den biten när det e så snårigt tror jag.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp