Nybörjare i puder

ACOADUS

Ny medlem
Tja!
Vi är ett gäng ganska nya i svängen skidor och snowboard utanför pisterna. Dom flesta åker ok-bra och vi åker en hel del skog och sådant som finns intill pisterna så vi klarar oss ok på snön.
Vi skall nu till Åre (då österrikeresan blev avbokad pga rådande virusepidemi) och funderar på om det finns något ställe där man kanske kan traska upp och få lite god åkning utan vidare lavinfaror. Där vi inte behöver transmitters och dylik utrustning. Finns sådana ställen (eller gäller transmitters och sånt oavsett)? Det behöver ju inte vara superbrant tänker jag.

Tänkte att jag skall se om det finns lite guider när vi kommer upp men jag kan ju passa på att fråga här först.

martin-jansson

Aktiv medlem
skogarna i duved/tege/ullådalen/rödkullen är bra, stendalen/tväråvalvet är bra med och inte så brant men som alltid håll koll på rådande lavinfara. Ganska hårt och uppåkt just nu, iaf i tisdags när jag åkte sist men ser ju ut att komma lite mer snö närmsta dagarna. :)

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp