Nybörjartjej på jakt efter snowboard!

fogfairy

Ny medlem
Jag undrar vad jag ska köpa för snowboard... Först och främst längden på brädan? Jag är 164cm lång och väger 58kg... Jag vill ha en bräda som är lättsvängd och som jag får en skön känsla av att åka på. Jag hoppar inte och är inte ute efter det heller... TACK FÖR HJÄLPEN!!!

Diversion

Ny medlem
Tycker du ska först och främst ha en bräda med lagom bredd på midjan, sen så om du ska köpa nytt brukar det finnas en lapp med rekomendationer på brädan.

T.ex. 45-58 kg 142 cm 59-72 kg 152 cm osv.

Om du köper begagnat så ta en bräda med smal midja och ca. 152-160. Inget är absolut dock några cm hit och dit kvittar.

Doughboy

Aktiv medlem
Som sagt, bredden och flexet är viktigt. det finns inget sämre än att åka på utrustning som inte passar. Det finns massor med bra brädor för tjejer på marknaden så det borde inte vara några större problem att hitta något som passar just dig.

Satsa på en friåkningsbräda mellan 150 och 155 så blir det nog bra.

Lycka till!

D_B

Ny medlem
Jag har en Salomon Light Body 151cm till salu för 1000kr, den borde passa dig perfekt, köpte den till tjejen när hon började åka förra säsongen!

Mejla mig på fdahlberg@spray.se om du är intresserad! Finns i Gävle

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp