Öppen plats att sladda på i närheten av Åre

IPJT

Ny medlem
Tjena e uppe i Åre under helgen. Jag och en kompis har fåty tillgång til en rätt kul bil! Som inbjuder till snabb körning :P vi e nyblivna körkortstagare å vill inte riskera bilen våra å andras liv. Så frågan e om ngn vet ngn öppen å bra plats att träna lite sladd och sånt på. Kan ju åka en 30 min för å komma dit.
Ngt förslag? Hälsn

padbmx

Ny medlem
IPJT sa:
Men vadå får man det? är det plogat?
Jag är rätt säker på att det räknas det som terrängkörning och därmed olaglig, om det är något undantag i Åre vet jag inte men inte alltid polisen bryr sig om iskörning.
Värt att tänka på är att inga försäkringar gäller när man kör på is.

JoPet

Ny medlem
Skaffa en bil som du har råd att kvadda istället.
Tror du kommer ha mycket roligare då.

Sveda

Medlem
Parkeringen vid rödkullen kanske kan funka, vägen upp och ner brukar va rätt skoj också.

MaxHemmingsson

Ny medlem
Isenbanorna har inte öppnat ännu då isen är för svag. Kall Autolodge har sina banor men vet ej om dom kan låna ut dem för privat körning, däremot kan ni hyra (riktiga;)) bilar där... Rödkulleparkeringen eller grusplanen nedanför rälsen kan funka om ni ska sladda runt i en 740.

Intressant inställning!
"Jag och en kompis har fåty tillgång til en rätt kul bil!"
Träna sladd med andras prylar. Undrar om ägaren till fordonet tycker det är en lika bra ide'?

Valmgren

Aktiv medlem
jocke_torkelson sa:
Intressant inställning!
Träna sladd med andras prylar. Undrar om ägaren till fordonet tycker det är en lika bra ide'?
Top Gear citat: "Burning is fun, and it is alot easier when it's not your tires"

Jonte-Gille

Ny medlem
Audi kommer inte ha någon bana i år sedan är isen för tillfälligt för svag. Skulle säga parkeringen uppe vid Ullådalen strax över Rödkullen annars vid Åre Golfklubb (cirkus 15 min bilkörning från Åre mot trondheim) Sedan industriområdet i Järpen bakom bilprovningen och allt de där

resqual sa:
jocke_torkelson sa:
Intressant inställning!
Top Gear citat: "Burning is fun, and it is alot easier when it's not your tires"
LER! Tror inte att Jeremy Clarkson varken har nytaget körkort eller behöver snö för att få sladd på bilen;-)

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp