Österrike 21/22. Ska man åka eller inte?

larsgabriel

Ny medlem
Jag och några kompisar har fixat boende och jobb i Bad Gasteinn inför kommande säsong. Österrike har ju nu gått in i en lockdown i tjugo dagar och säsongen känns mkt mer oviss än vad den gjorde för bara nån vecka sen. Hur gör ni andra som planerat att åka? drar ni ändå eller stannar ni hemma?

fribergg

Ny medlem
Har också tillsammans med en polare planerat att åka ner för säsongen. Har flyg bokat till på måndag, vilket blev lite olägligt nu i samband med lockdown haha. Vi hade faktiskt ändå tänkt att ta det, men blir inte helt klok på om vi ens kommer in i landet. Står olika överallt känns det som.

PisteCarver

Aktiv medlem
Har också tillsammans med en polare planerat att åka ner för säsongen. Har flyg bokat till på måndag, vilket blev lite olägligt nu i samband med lockdown haha. Vi hade faktiskt ändå tänkt att ta det, men blir inte helt klok på om vi ens kommer in i landet. Står olika överallt känns det som.
In kommer ni, men hotell och restauranger är stängda och det råder utegångsförbud. Men skidorterna får ha öppet.
Det är tillåtet att lämna hemmet för sportaktiviteter.

larsgabriel

Ny medlem
Jag precis. Och jag har också säsongat förra året i Åre när det var Corona men det är ju en större chansning att åka ner till Österrike. Man riskerar mer helt enkelt, men samtidigt vill man ju inte sitta hemma och gå miste om en säsong.

Oscar Tegni

Ny medlem
Personligen hade jag inte riskerat det. Sportaktiviter lär de inte stänga ner, men finns risk för allt annat.

Vi är ett gäng som åker ändå. Förhoppningvis blir de ”grönt” för vaccinerade efter den 12e dec. Om de skulle skita sig är det bara att åka hem igen, tänker inte ge upp hoppet om en vit vinter fylld av nice skidåkning!

Stortlopp

Aktiv medlem
Har man avbokningsmöjlighet så varför inte chansa? Livet är för kort för att inte försöka (något man lärt sig till slut). Jag hade åkte ... hmm man kanske ska åka ..

Senast ändrad:
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp