Off pist guide i St. Anton, Stuben, Zürs, Lech veckan 9?

KaitsuH

Aktiv medlem
Ski Heil!
Jag och frun skall igen till Stuben veckan 9, skiddagar 24.-28.2. Jag är så glad! Vi känner ganska väl de vanliga off pist åken i St. Anton, Rendl och Stuben, något också i Zürs, men nästan inget på Lech sidan.

Vi är ganska intresserade att ta en guide för en dag för att lära oss något nytt. Om ni är där då och vill göra detsamma, så ni kunde kontakta mig, kanske privat via Freeride först. Vi kunde dela kostnaderna. Vi är gamla och lata åkare, och dessutom jag skall åka med bräda. (Jag är ännu sämre med skidor...) Vi kan ju åka ner också brantare platser, det tar bara tid. Vi har åkt från Valluga till Zürs, annars ett jätte fint åk, men inte nu. Sista traversen med dålig snö och bräda är ganska scheisse. (Så jag vill inte betala en guide för Valluga, frun ville...)

P.S. Jag kan jovisst hjälpa också med de vanligaste off pist åken där, eller berätta och även visa nånting, om ni är där och behöver några råd.

Senast ändrad:

KaitsuH

Aktiv medlem
Kanske ingen? Så åker vi de vanliga. Kanske behöver vi hjälp för Zurs Antenne. Jag minns inte helt väl hela sträckan. Åkte den för 12 år sedan med vänner. Var det bara så, att åka hela tiden till vänster?

Senast ändrad:
Kanske ingen? Så åker vi de vanliga. Kanske behöver vi hjälp för Zurs Antenne. Jag minns inte helt väl hela sträckan. Åkte den för 12 år sedan med vänner. Var det bara så, att åka hela tiden till vänster?
Ja, i princip. Men det finns olika ingångar, vinddrivan kan vara ganska stor så var lite försiktiga i inrunnet. Men jag tycker det är onödigt mycket hiking för kort åk. Kolla Stierlochjoch, Fallastock, Guggis, Wisele, Gamsroute istället. Just nu är det nordsidor som gäller.

Ladda ner Fatmap om du inte har och Bergfex /tours. Finns även en bra bok på Strolz som heter Offpist där du har åk så det räcker för din vecka :)

Sun

Medlem
Ski Heil!
Jag och frun skall igen till Stuben veckan 9, skiddagar 24.-28.2. Jag är så glad! Vi känner ganska väl de vanliga off pist åken i St. Anton, Rendl och Stuben, något också i Zürs, men nästan inget på Lech sidan.

Vi är ganska intresserade att ta en guide för en dag för att lära oss något nytt. Om ni är där då och vill göra detsamma, så ni kunde kontakta mig, kanske privat via Freeride först. Vi kunde dela kostnaderna. Vi är gamla och lata åkare, och dessutom jag skall åka med bräda. (Jag är ännu sämre med skidor...) Vi kan ju åka ner också brantare platser, det tar bara tid. Vi har åkt från Valluga till Zürs, annars ett jätte fint åk, men inte nu. Sista traversen med dålig snö och bräda är ganska scheisse. (Så jag vill inte betala en guide för Valluga, frun ville...)

P.S. Jag kan jovisst hjälpa också med de vanligaste off pist åken där, eller berätta och även visa nånting, om ni är där och behöver några råd.
Hej.
Vart bor ni i Stuben? Var nere vecka 6. Bodde
St. Anton men gillade det inte .Stuben kan vara bättre så jag tar gärna några tips. Mvh Stefan

KaitsuH

Aktiv medlem
Tusen Tack Mattias! Vi bor nu (från söndag) i Haus Sonnblick https://www.stuben-arlberg.at/unterkuenfte/ferienhaus/haus-sonnblick/PE9/, just mitt i Stuben. Har tidigare bott i Haus Murmele, den var mycket bra och också ganska billig. Vi gillar Stuben, då det tar bara 15 minuter (ok, en halv timme) från huset och vi kan börja off pist åkningen. Om frun inte vill vakna upp så tidigt varje morgon, jag kan åka Albona Geissleger ensamt och hämta henne med litet senare.

St. Anton börjar vara ganska dyrt ställe att bo. Vi bor hellre i Stuben eller också i Klösterle.Man kan i varje fall fira afterski i Crazy Kenguru och Mooserwirth, sen ta en bus till Alpe Rausz eller tåg till Langen.

P.S. s´Murmele i Stuben är också ett fint afterski ställe! http://www.stuben.com/vermieter/index.php?id=622

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp