Officiella Rogers Pass tråden

PNyberg

Ny medlem
Här är en tråd där du kan lägga upp bilder, filmer och skryta om feta linjer tipsa om bra åk och fråga om råd.
Allt är då såklart Rogers Pass relaterat. Alla som vart där vet vad RP är för ställe och hur jävla bra åk det finns där!

Så...det är bara att börja skicka upp bilder och filmer!

Peas!

Anders_Lindgren

Ny medlem
Ska bli kul att följa denna tråd!
Efter att själv varit där i 5 vintrar och ca 20-25 toppturer varje vinter så blir det spännande att se vad ni andra gjort i Rogers Pass.

Man får leta upp lite bilder från Rogers!!!!
Ha en bra sommar
Anders

PNyberg

Ny medlem
Den här tråden har ju stått heelt stilla juh..dags att jag tar tag i den då!

Bilder från hourglas....

Jävligt glad Emil (Rydellen) på väg upp

Kalle (Karln) drar en etta utför en 3-4metare

Kalle tar sig snö över huvet...

...igen

Beundrar utsikten på vägen upp

Rydellen tearing it up

Micke Norrman crashar :P

Jocke gör sig redo...

Trollskogen på Grizzly shoulder.

Teddybear trees....
Jag njuter av bra snö o fint väder

Senast ändrad:

rabbit

Aktiv medlem
Jag som spenderat hela sommaren på att intala mig att;
"-Europa är bra, det också...",
och;
"-Man måste inte vara nära Rogers Pass för att vara nära himlen på jorden..."

Förnekandets bräckliga illusion sprack vid andra bilden. Nu finns det inget kvar.
Faan. ;)

-peace
/r

PNyberg

Ny medlem
kom igen. Måste finnas en jäkla massa bilder och filmer från rogers??

Christerson

Ny medlem
Rogers Pass kallar sig själv för The Capital of Ski Touring. Egentligen är det väl som det heter ett bergspass för Trans Canada highway och järnvägen. Men också en national park med väldigt häftig och fin natur, som lämpar sig perfekt för skidåkning. Kommer massor av människor dit varje dag och turar.

Ser att tråden varit inaktiv under ett bra tag, men Rogers Pass är ett så fantastiskt ställe med massor av möjligheter att tråden borde börja leva igen. Här kommer lite bilder från denna säsongen

T

The_teo

Guest
Far ta och slanga upp lite bilder i denna trad under vintern.

File

Ny medlem
Det lär det absolut bli ! Btw Riktigt snygga bilder christerson :)

J-P

Medlem
Vi är två pers som kommer köra tre veckor i Rogers Pass. Japp, här e det earn your turns för hela slanten :)

Dag1, uppvärmning och lite dåligt väder men bra snö!

Dag2, grym dag med 15cm riktigt torrt puder, vindstilla och strålande sol:

More to come!

J-P

Medlem
Dag 3 i Rogers Pass: Vi körde Cheops 2 idag, 20 cm nysnö ovanpå minst lika mycket puder på mjuk bas. En riktigt bra dag i Rogers Pass helt enkelt.

patrik_j

Medlem
Underbara bilder och film J-P "keep posting", Har precis kommit hem efter 2 veckor i Revelstoke och min "premiärtur" på stighudar skedde i Asulkan Valley i Rogers Pass, tyvärr så har/hade jag inte bästa orken men fick smak på "SkiTouring", hudar införskaffades på Valhalla...
Var även ut på ett äventyr på Mt MacKenzie, berget där Revelstoke Mountain Resort ligger under mina 2 veckor i Revelstoke. Ni kommer ha 3 underbara veckor.
Hojta till om ni vill ha färdbeskrivning till Varma källor ett par mil söder om Revelstoke. Vi var dit, mitt ute i den Kanadensiska urskogen bland rednecks och badade en dag. En upplevelse. Går att "Tura" dit och sedan gå över berget för att skida ner till bilen igen :)
Började snöa sista dagen vi var i Revelstoke efter nästan en månads högtryck, hoppas ni får "fler lågtryck"... :)

De är väldigt mycket Skandinaver i Revelstoke i år, att gå på Coopers, var som att handla på Ica Maxi hemma, de var Svenskar/Norskar överallt...

Senast ändrad:

J-P

Medlem
Dag 4: Ännu djupare idag! Skogen i Rogers Pass är sjuk just nu :)
Ytterligare snö på ingång ikväll, tisdag och onsdag

Senast ändrad:

berrabooze

Ny medlem
Hur e snön där uppe? Håller tempen sig under nollan?

Edit: Häpp, börjar visst bli vår..

Senast ändrad:

Superpark

Aktiv medlem
Ska dit i februari, någon som har bra tips på hemsida för kartor/rutter?

Superpark

Aktiv medlem
PNyberg sa:
CustomX sa:
fann lite här. http://backcountryskiingcanada.com/index.php?p=page&page_id=Rogers Pass

Annars så borde Park Canada ha en del. De är de som har centret i passet. Där finns det sjukt detaljerade kartor över hela området.

Bok http://www.alpinebookpeddlers.ca/node/371
Stort tack!!

ps. kan såklart goggla själv, men är alltid trevligt med tips från folk som varit/är på plats.

PNyberg

Ny medlem
CustomX sa:
PNyberg sa:
CustomX sa:
fann lite här. http://backcountryskiingcanada.com/index.php?p=page&page_id=Rogers Pass

Annars så borde Park Canada ha en del. De är de som har centret i passet. Där finns det sjukt detaljerade kartor över hela området.

Bok http://www.alpinebookpeddlers.ca/node/371
Stort tack!!

ps. kan såklart goggla själv, men är alltid trevligt med tips från folk som varit/är på plats.
No worries :)
Rekommenderar att gå Cheops tiiidigt på en dag med nysnö. Kan vara den bästa skogsåkningen jag vart med om. Brant, glest och massor att leka på.
Man bör även gå Hermit (andra sidan av Grizzly Shoulder) som ger otroligt rolig och varierad åkning. :)

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp