Mmmm, jo jag tar åt mig.
Problemet är att, som Kalle är inne på, kraven växer med åldern. Det är inte riktigt lika ok längre att gå och sno halvätna korvar med överbliven pompa från mätta småbarns tallrikar. Ej heller att sleva i sig pasta rossi mer än tre dagar i veckan.
Lägg till att man nu måste lägga ut stash för 4 pers istället för 1, och att valutvärdet för CHF skjutit rakt igenom taket sedan 2015 när man släppte bindningen gentemot euron. Den steg väl med 30% på ett dygn eller ngt sådant.
Så ja...nu snålar vi i vuxen ålder. 😛
Men Verbier älskar vi och skidåkningen är fakkin fantastic, och då speciellt åkningen utanför pisterna.
Ja och Nej.Inget fel på Österrike, har haft fantastisk åkning på fler ställen där. Så absolut.
Men jag slår ett slag för La Plagne som jag gjort så många gånger förr. Ett gigantiskt skidområde med lika gigantiska ytor utanför pisterna som väntar på att spåras. Visst finns här många som åker offpist, men det går ändå inte att jämföra med svenne-klassikerna St Anton, Chamonix och Verbier m.m.
Ta bara Bellecote Face Nord tex - en drygt tre km lång rygg där du själv väljer hur brant du vill åka... Och det finns så mycket mer.
Visa bilaga 19221