"Ojämnt" par åkmässigt söker tips nära Innsbruck

Hej!
Vi är ett par i 55 års åldern. Jag åker gärna svarta, röda och offpist utan drops och annat farligt:cool: Min sambo åker endast blått och lite rött. Vi vill gärna ha ett bra boende med relaxavd och annat mys, gärna trevlig "genuin" by. Röjig afterski går bort, men gärna tyrolerhatt och liknande. Vi gillar god mat och gott vin både till lunch och middag. Vi vill inte sitta mer än typ 2 tim på transferbuss.

Vi tar tacksamt emot tips på orter och val av researrangör, tack! 🙂

Senast ändrad:

LagaVulin

Medlem
Sportresort Hohe Salve, det helt nybyggda sprthotellet i Hopfgarten im Brixenthal. Hotellet ligger precis vid liften, ca 1h med taxi eller tåg från Innsbruck.
Stort skidområde, möjlighet att åka även i Kitzbühls system.

LagaVulin

Medlem
Ganska låg åkhöjd, topparna ligger strax över 1800m. Vi har bara varit där v7, kan nog bli lite smörigt ner till byn i v11

Hejsan,
jag och min fru är sedan 3 år bosatta i Mayrhofen i Zillertal.Flyg till Innsbruck och ta tåget hit ett byte i Jenbach tar 1,5 timme.Två kabinbanor i byn Zillertal är en av världens största skiddalar.Kronan är Hintertuxglaciären där man kan åka året om.Lagom stor by bra restauranger osv.

Hejsan,
jag och min fru är sedan 3 år bosatta i Mayrhofen i Zillertal.Flyg till Innsbruck och ta tåget hit ett byte i Jenbach tar 1,5 timme.Två kabinbanor i byn Zillertal är en av världens största skiddalar.Kronan är Hintertuxglaciären där man kan åka året om.Lagom stor by bra restauranger osv.
Hej! Vi har faktisk kollat på Mayrhofen, ser riktigt fint ut! Har inte kollat boende i Zillertal men nu ska jag, smidigt med tåget, inte tänkt så långt. Mkt tack för tipset!!👍🏻⛷😃

Hej! Vi har faktisk kollat på Mayrhofen, ser riktigt fint ut! Har inte kollat boende i Zillertal men nu ska jag, smidigt med tåget, inte tänkt så långt. Mkt tack för tipset!!👍🏻⛷😃
Hej igen,boende finns förståss gott om men boka i tid då det blir fort fullt på dom bättre ställena.Behöver ni bra åktips så hör av er jag jobbar som skidlärare här också.

Aha, toppen! Vi kan nog båda behöva en "omgång";) Du kanske har tips på något hotell du vet är bra?
Hejsan,lite hoteltips:Strass,ligger mycket centralt alldeles bredvid Penkenbahn kan vara lite livat utanför,Sporthotel Manni också mitt i byn 4 stjärniga,Berghof längre ned på bygatan mycket bra 4 stjärnigt.Zillertahlerhof nyrenoverat 4 stjärnigt,Kramerwirt ett av dom äldsta hotellen mycket "Österrike",alla dessa är 4 stjärniga.Posthotel mycket prisvärt ligger granne med Kramerwirt och Zillertahlerhof.Skidbussarna stannar alldeles utanför varje kvart om man inte vill promenera.Har du fler frågor hör av dej!
Vi går på snö 1/10!! Hälsn. Åke

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp