Olika sätt och priser att ta sig från Duved till Åre

Skid_Glidarn

Ny medlem
Ber om ursäkt om det finns tråd sen tidigare men åker upp till Duved nästa vecka 6 med tåg och saknar tillgång till bil.
Undrar därför om någon vet vad de kostar med taxi från Duved till Åre dagtid? Finns de någon samordningstjänst där man åker flera och får ner priset på så sätt? Eller är de bästa helt enkelt ta skidbuss? hur ofta går den i så fall.

Tacksam för alla tips. Längtar efter skidåkning!! :)

Allt gott !!

SkiDoc

Medlem
Normalt sett är skidbussen smidig, vet ej hur det funkar i coronatider. Tidtabell och linjer finns på Skistars hemsida.

farsan56

Aktiv medlem
Sitta med okända människor i en taxi i dessa tider känns ju lagom skummelt. Såg skidbussen köra förbi idag vid 16:30 tiden då jag stod vid övre P vid Vm8:an.
En passagerare vad jag såg!
Skidbussarna kör enligt schema.
Missa inte den fina åkningen som finns i Duved/Tege

HakanBarman

Medlem
Tveksamt kundunderlag för en peak2peak-kabin mellan Åre och Duved...
Nja, har anekdotisk evidens på att morgonbussarna till Åre ibland blir så fulla att de inte släpper på fler passagerare i Tege. Bra att de inte överfyller bussarna och även tillhandahåller munskydd för resan. Såvitt jag förstår hade de bara en extrabuss de kan sätta in så det kan nog bli kaos under sportloven men vecka 6 funkar nog. Och från Duved borde det finnas plats i bussen

fredw

Aktiv medlem
Nja, har anekdotisk evidens på att morgonbussarna till Åre ibland blir så fulla att de inte släpper på fler passagerare i Tege. Bra att de inte överfyller bussarna och även tillhandahåller munskydd för resan. Såvitt jag förstår hade de bara en extrabuss de kan sätta in så det kan nog bli kaos under sportloven men vecka 6 funkar nog. Och från Duved borde det finnas plats i bussen
Låter korkat. Nog måste det vara hög prio att sätta in tillräckligt med skidbussar.

MrHotDog

Aktiv medlem
Åkte morronbussen mellan Åre-Duved förra veckan. Vi var väl ca 7-8 pers plus att dom tillhandahöll munskydd gratis, Funkade jättebra.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp