Omåttligt festligt i Åre?

JCM

Ny medlem
Fylla, stök och oljud på en helt oacceptabel nivå http://www.ltz.se/artikel_standard.php?id=23832&avdelning_1=101&avdelning_2=101 .

Jominsann, vad FÅR man göra i Åre egentligen. Off Pist verkar ju otillåtet (och farligt), en enklare skiva är tydligen heller ej tillåtet att ställa till med - så jag undrar vad är egentligen tillåtet? Är det att sitta hemma med grabbarna i bastun, bli påpucklad av raggare på Torvtaket, inte gå före i kön till Dippan samt att kanske klippa av ett hörn på liftkortet för att verka som en trendig outlaw?

Biegg_Omai

Medlem
Elisabet gnuggar händerna och skriver vidare om syndens by, undrar om hon även denna gång råkade åka förbi av en tillfällighet? Synd att det inte var några bilder i artikeln, hade varit intressant att se om det gjordes några partytrix i den högre skolan!

camaro

Ny medlem
Här är jag helt på Bettans och kunduktörernas sida. Norrmän är av
en sämre sort och bör avhysas redan vid gränsen. Tanken att de
skulle ha festat är dessutom löjeväckande. Norrmän kan inte festa.

MIBViking

Ny medlem
Camaro: Er du så dum som innlegget virker??? Isåfall er det synd på dine omgivelser og de du møter!! Slike kommentarer om oss nordmenn sier mest om din egen lave IQ!

Smurfen

Medlem
Norrbaggarna kunde fan festa! Så är det! Näst intill respekt till er som var där. Kul med folk som kan ta tag i saker o ting. Sen att de var ganska as är en annan sak!
Sant att lagens långa arm är o kladdar på allt men regler är väl andå till för att tänjas på lr varför inte brytas. Sen kan det ibland kanske vara bra att inse konsekvenserna av sitt handlande innan man sätter saker i gungning.

camaro

Ny medlem
Käre smurf. Du måste ha festat i Norge hela livet och därmed fått
en skev verklighetsuppfattning. Ty norrmän kunna icke festa.
Norrmän är lika bra på party som på telemark, det vill säga inte
särskilt, eftersom dom envisas med att använda dubbel
stavisättning hela tiden. Jag har haft oturen att festa med norrmän
sedan barnsben och inte en enda gång har jag imponerats.
Norrmän blir rödmosiga, högljudda, framåt tolvslaget ganska
stöddiga och måste kort därefter ledas hem, då de som vanligt gör
stor affär av att kvällen var orättvis och att barrundan felaktigt,
förmodligen genom fusk, utfallit till deras nackdel.
Inte är dom i tid till backen dagen efter heller, vilket i och för sig
måste sägas vara en fördel.

T_C

Ny medlem
Käre camaro...
Känns tungt när du klankar ner på norrmännen så där, det är väl så att mitt norska blod börjar koka något, men att Svennar gör sig lustiga över sina överlägsna västra grannar är ju inget nytt.
Om det nu skulle vara som du säger får man undra hur medaljskörden i SL kommer fördelas mellan våra två länder?Att norrmän inte kan åka skidor är nog ett rejält felskär i den frågan.
Sen ska väl också påpekas att chartrande svenskar inte heller har rykte för sitt goda alkoholsinne.

och Smurfen du vet ju hur det är och festa med norrmän..

T_C-med lusekoften på.

MIBViking

Ny medlem
Kjære Camaro: Du har festet med noen nordmenn og kan da si at ALLE er slik? Dette sier mest om deg og din tydelige utrolig lave intelligens og innsikt i alt som foregår. Å gjøre narr av en nasjon som har gjort det bedre i telemark enn dere viser jo at du høyst sannsynlig er en "internet" skidåkare! Stor i ord, liten på jord! Har du vært ved Middelhavet på sommeren? Hvem er mest fulle? Hvem blir sett på som ordentlige der nede? Alt jeg ønsker er at du tenker deg om, hvis det er mulig, FØR du snakker nedsettende om et HELT folk!

camaro

Ny medlem
Men det är ju det som är det roliga - Att svenskar är dom som blivit
kända för att iförda vikingahjälmar men inga byxor välta gravstenar
i St Anton. Att svenskarna som folkslag ett tag var bannlysta från
Österrike. Att svenskar är kända runt hela medelhavet för sitt
omåttliga svinande.
Norrmän är kända för mycket, men inte för sitt festande (inte så
konstigt eftersom dom inte vet hur man gör).

Att då några norrmän skulle lyckas parta till det så pass att dom blir
ivägkörda från Åre är ju skrattretande. Antingen var det några
svenskar som festade i stugan bredvid, och våra norska bröder fick
skulden just när dom som bäst stod och stekte lite biffsnadder.
Eller så har Åre en extremt låg tolerans vad gäller party, och så var
det i alla fall inte på den tiden jag bodde där.

Och jag säger inte att norska telemarkare åker långsamt, jag har
blivit ifrånkörd någon gång vill jag minnas (då var jag i och för sig
gipsad), men det sker ALLTID med dubbel stavisättning. Det är inte
farten det är fel på, det är tekniken.

MIBviking, det verkar som om jag trampade på en öm tå? Jag tror
inte att det är något fel på ditt IQ, men humorn verkar det vara
värre med. Ta det inte så hårt, ni är ju bra på andra saker. Ni är ju
ena riktiga hejare på matlagning till exempel. Och bilkörning.

Smurfen

Medlem
camaro, faktum är att jag har festat en del med norrbaggar, hela som halva. Det har alltid varit rekorderlig fest med farliga mängder alkoholhaltiga drycker. Kanske är det så att jag har haft turen att alltid vara med "rätt" norrbaggar, kanske inte. Det jag vet är att det nästintill alltid varit elakt party-benägna personer.

Visst ska vi svennar ha en eloge för att vi blivit portade i Ö-rike och troligtvis inte långt ifrån i medelhavet heller(jag har i alla fall fått citroner kastade på mig på Korfu vid högljud förfest...).

Telisteknik vet jag inget om så det tänker jag inte ens försöka reda ut. Jag tror att du, camaro, helt enkelt festat med fel norrbaggar. Det finns ju alltid torrbollar, inte sant(även en hel del svennar...)? Hamnar man i såndant umgänge får man väl helt enkelt ta saken i egna händer, lr?

camaro

Ny medlem
Smurfen, du har säkert rätt. Men jag lever helt enkelt ett för hårt
och för snabbt liv för att ta hänsyn till individuella prestationer. Det
finns säkert en och annan norrman, som inspirerad av sina svenska
förebilder, lyckats kröka till på ett nästintill respektingivande sätt.

Men hur skulle världen se ut om vi slutade generalisera?
Hur skulle vi kunna bomba Agfhanistan sönder och samman, eller
sätta upp sanktioner mot Irak om inte varenda muslim, oavsett
ålder och kön, var en tvättäkta terrorist?
Hur skulle vi kunna se Elofsson spöa skiten ur ett proffsdopat finskt
landslag om inte ALLA svenska elitidrottsmän var drogfria?
Hur skulle det se ut om vi tillät norrmännen fortsätta att spöa oss i
allehanda idrotter, tillät dem resa över gränsen och storhandla med
sin norska supervaluta, tillät dem stå utanför det stortyska EU och
ändå ha en starkare ekonomi än vi om inte ALLA norrmän var
riktiga partybromsar som idkar dubbel stavisättning och var i starkt
behov av körlektioner.

Du förstår Smurf, det gäller att behålla skygglapparna på och bara
köra.

För övrigt tycker jag att freeride.nu borde arrangera en supatävling
mellan Sverige och Norge på neutral mark (Vad sägs om Gotland?)
så vi en gång för alla får bevisa vårt ryska ursprung när det gäller
vodkadrickning.

Erol

Ny medlem
Skulle vilja börja med att reda ut en del saker, för att så att säga återvända till ämnet åre:

1. Använder Camaro ett rimligt språk och undviker han angrepp på person, etnisk tillhörighet och religion (det skall man göra i det här forumet, det har Storebror sagt)? Knapert - men han är lingvistiskt elegant (proffsdopad!).

2. Är Åre ett bra ställe att åka skidor på? Det verkar inte så va? Att man inte får kröka till där är väl en sak... men det verkar stört omöjligt att göra en massa annat där oxå. Åre brukar väl marknadsföras som Sveriges Alperna (eller motsv.) Bara detta får en att fatta misstanke.. Fallhöjden och snötillgången är väl det som skiljer, och vips, där försvann alla anledningar att sticka till Åre. Vad som återstår är:

* En oherrans massa folk som inte kan klämma lagg eller åka bräda.

* Överdriven attityd - "jag sminkar mig innan backen och dricker endast Caffe Latte". (Vad fan hände med Cafe au Lait?)

* Fula skidkläder (?)

Som bonus får man väl dessutom:

* Höga priser

* Stockholmare i MoonBoots

* Liftköer

* Kids

Japp. I denna röra antas det dessutom befinna sig en massa ordblinda "journalister", gamla damer med vita, ulliga hundar och....äh.. jag orkar inte.

Min känsla är att man åker till Åre för att betala ockerpriser för att att få pilsner i vrångstrupen för att Excellence står på scen.

Är det så?

Erik

camaro

Ny medlem
Prexis så är det. Nu börjar du fatta galoppen. Generalisera mera:

Åre suger, och därmed också alla som åker dit.

Käka kor och rädda valar.

JCM

Ny medlem
Camaro använder ett rimligt språk och undviker angrepp på person, etnisk tillhörighet och religion. Basta! Och norrmän kan vare sig supa och köra bil.

Jag anmäler mig som frivillig till landskampen på Gotland. Säg bara till vilket datum (en halvtimme borde iofs räcka).

T_C

Ny medlem
Det är också väl känt att svenskar över trettio har sett sina bästa dar när det gäller alkoholintaget.Skulle inte förvåna mig om dom blir fullare på en folköl än vad de norska fjortonåringarna de stöter på blir.

(generalisera var det ja...)

och säger man inte "vare sig supa eller köra bil", för att göra det samtidigt gör väl bara svenskar över trettio.

spOnkan

Ny medlem
T_C --> du lägger upp dig för en toksnabb bredsida från "höhö"-gänget nu. Ska bli spännande hur de villar bort sig i språkets återvändsgränder denna gång.

>> RR <<

GNU

Aktiv medlem
Supa OCH köra bil gör bara folk över 30??? Senast (sist?) jag blev dömd för det brottet var jag i din ålder, så se upp för farbror polis...

Zlatan

Ny medlem
Varför inte förlägga en utagning till det Svenskaalkohollandslaget på torget i åre så kan våra mindre bevandrade grannar sitta och titta på !

m_a_o

Ny medlem
Ooops, nu verkar vi ha tappat tråden lite här.
Var det inte Norrmännen, deras inkompetens i generell och deras oförmåga att festa i synnerhet som avhandlades här?
Min egen erfarenhet är något kluven. Nog fan har jag set norrmän bli packade, rejält dessutom men aldrig har jag sett en enda av dem festa. Att blanda 96 med kaffe och bli omåttligt berusade klarar de av allihopa, att sedan kalla det festande tycker jag är en ganska stark överdrift. Att somna i ett hörn utan att ha stulit en enda liten ångvält, förskönat omgivningen med sin bara underkropp eller idkat könsumgänge i en takbox känns lite sinnesslött.
Att dricka sprit är ingen konst. Att behålla den däremot och sedan utnyttja effekten till något konstruktivt och vackert är en av de ädlare sysselsättningar en människa kan utöva. Och ännu så länge har jag inte sett några värdiga representanter för denna kulturutövning från vårt västra grannland.

/Peace

MIBViking

Ny medlem
Fy faen for en gjeng med "vi er bettre enn alla". Camaro og Supernaut: Lavpannede idioter! Hvem er best på ski? Vi. Hvem torde ta igjen mot tyskerne i 40?Vi. Hvem tør stå utenfor EU?Vi. Hvem blir mest sett opptil av svensker og nordmenn rundt om i verden?Vi. FYI: Jeg har aldri møtt noen svensker som kan feste, alle sovner før 8 neste morgen og sutrer hele tiden over hvor fyllesyke der er. Dette skulle ikke bli noen "landskamp" i "skitkastning", men når så mange useriøse, idiotiske, lite nyanserte innlegg så ser vi hvorfor noen påstår at det har foregått seriøs innavl i Sverige, et militært, feigt land, akkurat som dere!

camaro

Ny medlem
Sådärja MIBviking!

Äntligen kom resultatet jag knappt vågade drömma om. Jag var
nästan säker på att någon skulle ta upp andra världskriget, men
jag hade aldrig vågat hoppas på ett så tidigt resultat. Härligt! Jag
tänder på killar med kort stubin, om du förstår vad jag menar.

När du blir gammal nog att förstå ironi ska jag bjuda dig på en
försoningsöl.

Vad ska vi nu prata om? Det här roliga tog ju slut så fort.

GNU

Aktiv medlem
Helt rätt där T_C! Det är därför jag inte gjort det sen jag var i din ålder... Med andra ord, det som kanske kunde vara coolt när man var 20 framstår som korkat, idiotiskt och sjukt när man passerat dom 30 (åt det hållet skall vi alla vandra) vilket gör att dina upprepningar om 30+"arna faller ganska platt... Därmed inte sagt att vi skulle dricka mindre eller med mer omdöme...

Biegg_Omai

Medlem
Glöm inte varför Ni(Norges befolkning) får fira 17 maj!

Tacka stor svensken för det!

Dock är det ett av svenskhistorias största misstag i mina ögon skulle inte sitta helt knasigt med lite norska oljedollars i vår stadskassa! Om Norge forfarande var i vår ägo skulle vi kanske kunna lära denna befolkning en del saker tex
Partytrix, eldvattens intag och hur man får kaffe att smaka gott!

JCM

Ny medlem
Ja, historiken för den västra rikshalvan är fin. Knepigt att de inte lärde sig gå bärsärkargång under tiden som provins i Danmark respektive Sverige.

Vad heter paradgatan i Oslo? Karl Johann! Döpt efter den svenske kungen Karl den fjortonde Johan.

Unionsupplösningen var en stor befrielse annars hade vi suttit med Tormod, djuice samt dubbel stavisättning i detta land (=skapelsens krona). 1905 var ett stort år!

Smurfen

Medlem
KUnde inte sagt det bättre själv. Oljedollars i all ära men det som irriterar mig mest är nog att de lagt beslag på alldeles för många av de höga bergen i nordanlanden. Å andra sidan skulle vi förlora alla norge-historier och det skulle kanske vara synd...

kappakomplett

Aktiv medlem
Är det några norrmän i Åre nu? Eller har vi bara en mängd inflyttade söderbor med 1 miljard höjdmeter var i bagaget?

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp