Panget i Åre?

MrClean

Ny medlem
Panget i Åre?
Hej

Verkar som jag har fått den stora äran att bo på Panget denna vintern..
Hur är det egetnligen att bo där?
Stämmer rykterna om fest hela tiden?
Kommer jag aldrig få sova tidigt om jag vill?
Jag ska bo i ett enkelrum på våning 1.

JimJim

Medlem
Panget i Åre?
Hehehe, good luck son. Brukar vara rätt mycket som händer på panget. Men har du lite auktoritet brukar det lösa sig.

fr-ank

Ny medlem
Panget i Åre?
Har du inte provat på det så gör det. Försök att få ett rum så långt ifrån trappen som möjligt dock

Claar

Ny medlem
Panget i Åre?
Förra året var det mycket fest där, men vaktbolaget hade ju bra koll och kom ganska ofta dit och kastade ut dom som festade, kan tänka mig att det tack vara det kan bli lite lugnare i år kanske. Inga garantier dock :P

MrClean

Ny medlem
Panget i Åre?
Ok:)
jag ska bo i rum 3 är det ett bra läge? :)
Fest är ju skittrevligt dom dagarna jag själv vill festa men inte lika kul när man ska börja jobba kl 7.
Snackade med chefen innan, han sa att det är nolltolerans denna säsong. en max två varningar sen blir man utslängd, för alltid.
Men med rätt folk är det säkert ett väldigt trevlgit boende.

MrClean

Ny medlem
Panget i Åre?
jag ska bo i rum 3 är det ett bra läge? :)
Fest är ju skittrevligt dom dagarna jag själv vill festa men inte lika kul när man ska börja jobba kl 7.
Snackade med chefen innan, han sa att det är nolltolerans denna säsong. en max två varningar sen blir man utslängd, för alltid.
Men med rätt folk är det säkert ett väldigt trevlgit boende.

fr-ank

Ny medlem
Panget i Åre?
MrClean sa:
Vad är det där? På min tid var det inte ovanligt att det var cheferna som kom med efterfesten. Var bättre förr!

Snackade med en polare som också bodde där när jag bodde på Panget. Vi kom på några tips:

- Bli inte sur om det försvinner mat ur kylen, det kan man bjuda på
- Lås dörren när du lämnar rummet
- Lås dörren om du tar hem nån
- Det är praktiskt om nån jobbar på Fjällbyn eller liknande, då slipper man kivas om toapapper.
- Om vinterkräksjukan går: SPRING!
- Inte hoppa från andra våningen, eller högre, i bara kalsonger
- Hellacopters kan sitta i köket
- Tony Hawk är bra nattaktivitet
- Räkna med att någon krascher in i huset med skärmflyg
- Räkna med att det blir fint väder på våren så att man kan sitta ute och grilla. Går att kombinera med ovannämnda krasch
- Tålamod kan ju också vara sjukt bra att ha
- Räkna med att städningen aldrig kommer fungera hur bra schema man än lägger upp så det är bara att glömma.
- Don´t bring cheese to a bottle fight!
- Du kommer lära känna grymt många människor
- Läget är ju svårslaget i Åre och att du absolut ska bo där!

Senast ändrad:

jess13

Ny medlem
Panget i Åre?
finns panget fortfarande kvar som personalboende alltså, där ser man:) är ovalen borttaget?

siva15

Ny medlem
Panget i Åre?
jess13 sa:
finns panget fortfarande kvar som personalboende alltså, där ser man:) är ovalen borttaget?
Ovalen finns kvar.. husen har olika ägare så vissa hus är renoverade och andra inte.. jag hade oturen att hamna i ett smått ofräschare hus men vi överlevde... mycket skojj område att bo på dock!

S

Skantorp

Guest
Panget i Åre?
Som sagt, vissa blev utslängda ur boendet förra året, ryktades om att skistar inte skulle ha kvar det som personalboende ens. Men det är sjukt bra läge, och man lär ju känna många. Även känsliga personer säger att det är ett grymt bra boende. Sen är det bara att vara inställd på objudna gäster 24/7. Ha en grym säsong!!!!

Jonek

Ny medlem
Panget i Åre?
Det kommer inte vara samma typ av boende som föregående år, dom har satt in äldre folk för att få ner festandet... skulle bo på panget från början, har bott där 2 säsonger tidigare, men ville inte bo där nu, riktigt ofräsht enligt mig men man överlever...
Det kommer vara skitigt o folk kommer klampa in lite titt som tätt, håll skor, skidor, pjäxor borta från entren det blir stulet. garanti på den.

Annars Grymt läge o nära till allt i byn.

svveet

Ny medlem
Panget i Åre?
Bodde i Panget halva förra säsongen. Sjukt bra läge, nära till backen och byn. Utsikten över sjön är ju inte dum den heller.
Som Jonek skrev, saker försvinner både från kylskåp och hall. Hade rum mot Fjällbyn så det hördes ju rätt väl när det var fester där.
Trodde att det inte skulle få användas av personal efter vi bott där men tydligen så. Vi hade ju nolltollerans i slutet.
Tips är ju att inte sitta på balkongen och skrika på folk. Passa er för istappar från som trillar ner från taket. Fanns ett stort hål i backen kvar i maj från en feting som föllner.
Kom överens ordentilg om städningen. Fanns perioder då man bara åt ute bara för att köket såg ut som kriget.
Alldelsed för många vet att panget är/har varit ett party ställe så pasa er.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp