Påverka innehållet i SVT's Vinterstudio

OlaMelin

Aktiv medlem
SVTSport gick nyss ut i sin Facebook-grupp och frågade vad folk ville se i Vinterstudion nästa vinter.

SVTSporten sa:
Vad vill ni se i Vinterstudion sästa säsong? Vilka sporter? Vilka tävlingar? Vilka gäster? Vilka historier ska vi berätta? Och vad har vi inte tänkt på?
Har ni några idéer eller synpunkter på upplägget så har ni chansen att påverka nu.

Klicka här för att komma till SVTSport på Facebook

Jarle

Aktiv medlem
Tackar för tipset, jag vill se FWT på SVT, gärna med Arne Hegerfors som kommentator.

Tompan14

Ny medlem
Varför Arne när man redan har Stig Strand? Nittio sekunder av tystnad följt av ett "nej" två portar innan åkaren kör ur. Sportkommentering på hög nivå! :D

fredric84

Ny medlem
Varje dag dör det några piståkare , samtidigt föds det lika många freerideåkare och jibbers.
Börjar bli dags att SVT uppmärksammar det.

Nojlas

Aktiv medlem
Jarle sa:
Tackar för tipset, jag vill se FWT på SVT, gärna med Arne Hegerfors som kommentator.
Indeed!
Är dock skeptisk till Hegerfors ;)
Men det är definitivt viktigt att i en sådan sändning ta in vettiga kommentatorer - dåliga kommentatorer kan ju döda en sändning totalt...

B

bokategefjall

Guest
FWT vore ett framsteg men jag skulle nöja mig om de tog bort alla masstarter.

Glisseur

Aktiv medlem
fredric83 sa:
Det är bara att titta på statistiken över sålda skidor de senaste åren.
Pistskidor minskar, medan freerideskidor och twintip ökar.
Jag har mina aningar om hur det ligger till med det där. Men visa oss gärna lite faktiska siffor på hur det ser ut istället för att slänga ur dig rykten.

Så länge produktionen på FWT håller den dagisklassen som den gör just nu så hör den helt krasst inte hemma i Vinterstudion. Finalen i Verbier är ju ett rent skräckexempel med virriga kommentatorer som knappt visste vem som körde, försenade resultat (eller som uteblev helt och hållet) och som svamlade loss på franska i en internationell sändning. Dessutom hade dom inte ens koll själva på att Christine Hargin tog hem totalsegern i damklassen och kallade upp Ewa Walkner för en segerintervju, det var hon själv som fick upplysa dom om vem som faktiskt hade vunnit. FWT har en bra bit att gå på den biten. Men den dagen man lyckas paketera friåkning med bra kommentatorer, bra grafik med info om facet, touren och åkarna och liknande så kan det helt klart bli mer intressant för gemene man att kolla på. Action saknas ju inte.

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
fredric83 sa:
Hasse_Lindborg sa:
fredric83 sa:
Varje dag dör det några piståkare , samtidigt föds det lika många freerideåkare och jibbers.
Börjar bli dags att SVT uppmärksammar det.
Bullshit....
Det är bara att titta på statistiken över sålda skidor de senaste åren.
Pistskidor minskar, medan freerideskidor och twintip ökar.
Mmm jaså? Jag som säljer skidor har kanske lite koll där? Vill gärna se den statistiken. För övrigt lär alpint alltid vara större än "freeride och jibb" scenen.

Och kollar du i Europa som helhet så minskar det absolut inte!

Senast ändrad:

fredric84

Ny medlem
Äldre människor slutar åka skidor p.g.a ålder eller minskat intresse (piståkare)
I åldersgruppen 8-20 år säljs nästan bara twintip och freeride skidor (nya generationens skidåkare)
Jag säljer oxå skidor i eget företag och märker en klar trend.
Något som har ökat senaste året är att även tjejer köper twintip skidor i högre utsträckning.
Kan ha att göra med fräckare design på twintip än vanliga pistskidor.
Jag har aldrig sagt att Jibbing och Freeride kommer att bli större än piståkning.

Senast ändrad:

PNyberg

Ny medlem
fredric83 sa:
Äldre människor slutar åka skidor p.g.a ålder eller minskat intresse (piståkare)
I åldersgruppen 8-20 år säljs nästan bara twintip och freeride skidor (nya generationens skidåkare)
Jag säljer oxå skidor i eget företag och märker en klar trend.
Något som har ökat senaste året är att även tjejer köper twintip skidor i högre utsträckning.
Kan ha att göra med fräckare design på twintip än vanliga pistskidor.
Jag har aldrig sagt att Jibbing och Freeride kommer att bli större än piståkning.
Även jag jobbar med att sälja skidor. Så visa gärna fakta som backar upp det du säger :)

Corin

Aktiv medlem
FWT känns ju nästan obligtoriskt, i och med att vi har två svenska åkare som ska försvara sina titlar. Verkar sönder är fler än jag som kommenterat om det, så vi får ju hoppas. Tycker att dom kan ta in Sverre eller Kaj som kommentator, det skulle kunna bli hur bra som helst.

X-Games osv känns svårare i och med att det är på natten, med det skulle ju vara fett det också. Dock är det nog ännu svårare med kommentatorer där, men om inte Jeppe är upptagen så känns han rätt given.

Hippieolle

Ny medlem
GOS sa:
FWT känns ju nästan obligtoriskt, i och med att vi har två svenska åkare som ska försvara sina titlar. Verkar sönder är fler än jag som kommenterat om det, så vi får ju hoppas. Tycker att dom kan ta in Sverre eller Kaj som kommentator, det skulle kunna bli hur bra som helst.

X-Games osv känns svårare i och med att det är på natten, med det skulle ju vara fett det också. Dock är det nog ännu svårare med kommentatorer där, men om inte Jeppe är upptagen så känns han rätt given.
+1. Det hade varit helgrymt med Sverre och Kaj som kommentarer i och med att de inte kör på touren längre. Däremot så gör de ju andra grejer under vintern, men att de kommenterar Verbierfinalen vore ju inget annat än fantastiskt.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp