Piståkning i Engelberg?

Viktorrrr

Ny medlem
Piståkning i Engelberg?
Hej.

Normalt bryr jag mig inte om hur piståkningen är på det ställe som jag funderar att besöka till vintern men detta år blir det en lite annorlunda resa än vanligt. Normalt brukar jag och en av bröderna ta en resa tillsammans för att hitta puder (senaste åren i Kanada & Japan) men detta år har vi kommit fram till att vi måste ta med oss våra flickvänner (som inte är lika erfarna åkare).

Jag har hört att Engelberg skall vara snösäkert och att det finns stor chans för puderåkning, men hur pisterna? Är pisterna välpreparerade? Är de något roliga? är utbudet av pister bra?

Tacksam för svar från er som varit där!

V

Piståkning i Engelberg?
Engelbergs pister är inte speciellt imponerande. Jag skulle valt verbier, st.moritz eller davos som är betydligt trevligare pister men har mycket offpistmöjligheter ocksà.

Marre-1

Ny medlem
Piståkning i Engelberg?
Var där förra året i fyra dagar utan nysnö och klena möjligheter till offpist, så det blev mest pist för oss. Pisterna var fina och välpreparerade men ganska få, funkar ett par dagar.

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Piståkning i Engelberg?
Håller med de ovanför, Engelberg är rätt begränsat vad gäller piståkning. Ett tips som alternativ är Jungfrau-regionen, tre system med varierade pister, och riktigt bra offpist också! Görbart att ta sig till Engelberg över dagen med tåg om det lockar dessutom! ;)

Piståkning i Engelberg?
Lyssna inte på surisarna. Engelberg är grymt bra, fantastisk offpist och otroligt snösäkert. Det verkar som att alla måste kommit dit en extremt dålig vecka.

somebody

Medlem
Piståkning i Engelberg?
jonathaniandranamn sa:
Lyssna inte på surisarna. Engelberg är grymt bra, fantastisk offpist och otroligt snösäkert. Det verkar som att alla måste kommit dit en extremt dålig vecka.
Offpisten är bra och snö brukar det finnas gott om. Hade du däremot varit läskunnig så hade du sett att han efterfrågade piståkning vilket i ärlighetens namn det är rätt dåligt med i i Engelberg!

Piståkning i Engelberg?
somebody sa:
jonathaniandranamn sa:
Offpisten är bra och snö brukar det finnas gott om. Hade du däremot varit läskunnig så hade du sett att han efterfrågade piståkning vilket i ärlighetens namn det är rätt dåligt med i i Engelberg!
Lugn nu Sjöberg. Sorry för snabb läsning. Heppåre

Abelin

Ny medlem
Piståkning i Engelberg?
Haha har ni kommit fram till att ni måste ta med era flickvänner eller att ni vill ta med dem? Det lät ju jobbigt annars:/

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp