pjäxor ntn

Realmode

Aktiv medlem
pjäxor ntn
Jösses, vart inte nå vidare skärpa där inte :)

Nåja, den lite surare delen av nya pjäxor. Inpassning och vånda :)

Fått hem ett par scarpa som vid första test inte känns något vidare..... men det är bra det för då brukar det bli riktigt bra när allt är färdig och man åkt in sig på dem.

Hursomhelst, alltid nervöst med nya pjäxor. Veckan får väl utvisa hur det går för dem :)

Realmode

Aktiv medlem
pjäxor ntn
Punktvis mycke. Ta dem till en bootfitter och kolla. Men det är klart att man får försöka pricka rätt storl så gått det går.

Realmode

Aktiv medlem
pjäxor ntn
Sådär ja, :) Det har blivit några utspridda timmar i pjäxorna. Dom känns riktigt trevliga för mig som inte vill ha knallhård racekänsla.

Flexmässigt är dessa styvare än de Garmontpjäxor jag använt förut, första 5 åken stämde inte alls, men runt 10 åk så vände det och känns nu riktigt bra.

Hittills ser det också ut som man kanske kommer att slippa blåklämda tår, men där får det nog gå några dagar till och med lite mer belastning än det blir i pist som är slät som ett salsgolv.

Samantaget en rätt positiv känsla på dessa pjäxor. Den nackdel jag ser är att det är rätt bulkiga bakom bälgen innåt vilket kommer att medföra rätt hårt plastslitage där men det sitter ju en skruvbar slitplast som man kanske får byta lite då och då. Inget att bry sig om egentligen då alla skor har detta bekymmer mer eller mindre.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp