Pjäxväska med innervägg eller separata fack per pjäxa

Lankfisher

Ny medlem
Halloj! Jag undrar ifall det är någon som vet om det finns pjäxväskor med separsta fack för varje pjäxa så att dom inte ligger och skaver mot varandra. Är väldigt pedant av mig så jag vill göra allt för att hålla mina pjäxor i nyskick. Funderar annars på att skaffa mig stora skopåsar som jag kan ha runtom varje pjäxa men en väska vore smidigare.

Senast ändrad:

224moh

Medlem
Tror inte det finns någon återförsäljare i europa.

snej

Aktiv medlem
Halloj! Jag undrar ifall det är någon som vet om det finns ojäxväskor med separsta fack för varje pjäxa så att dom inte ligger och skaver mot varandra. Är väldigt pedant av mig så jag vill göra allt för att hålla mina pjäxor i nyskick. Funderar annars på att skaffa mig stora skopåsar som jag kan ha runtom varje pjäxa men en väska vore smidigare.

TopiNieminen

Aktiv medlem
Hur skyddar du dina pjäxor när du åker i dem? Jag fick frågan om jag hade nya pjäxor på mig här om veckan, och jag har åkt i dem helt vanlig ca. 30 skiddagar. Har ett par andra som jag har åkt ungefär lika mycket, men innerdojan har blivit sämre i dem. Då köpte jag nya innerskor till dem, eftersom jag ville ha en annan typ av innersko.

Så vad vill du göra med dina pjäxor?

Lankfisher

Ny medlem
Hur skyddar du dina pjäxor när du åker i dem? Jag fick frågan om jag hade nya pjäxor på mig här om veckan, och jag har åkt i dem helt vanlig ca. 30 skiddagar. Har ett par andra som jag har åkt ungefär lika mycket, men innerdojan har blivit sämre i dem. Då köpte jag nya innerskor till dem, eftersom jag ville ha en annan typ av innersko.

Så vad vill du göra med dina pjäxor?
Jag förstår inte riktigt om du ställer en fråga eller om du är sarkastisk :).

Mountain_Man

Aktiv medlem
Enklast är väl att köpa en tyg- eller nylonpåse och stoppa en av pjäxorna i den?

Jag har åkt mycket skidor och mina pjäxor har åkt 🚙, 🚞, 🚌 och ✈️ ... och jag har slitit ut ett antal pjäxor. Men det är inte när de transporterats i väska eller pjäxbag ... skadorna uppstått! 😇

/MM

Lankfisher

Ny medlem
Enklast är väl att köpa en tyg- eller nylonpåse och stoppa en av pjäxorna i den?

Jag har åkt mycket skidor och mina pjäxor har åkt 🚙, 🚞, 🚌 och ✈ ... och jag har slitit ut ett antal pjäxor. Men det är inte när de transporterats i väska eller pjäxbag ... skadorna uppstått! 😇

/MM
Jag kom på det med så ska se om jag kan sy egna påsar för pjäxorna. Ne det förstår jag att dom flesta skador kommer med åkningen men vore skönt att kunna bevara dom schyssta ett litet tag och ett par tygpåsar bör göra susen. Har även eventuellt köpt mig en Kulkea boot trekker bag :)

waxoff

Aktiv medlem
Den här varianten från Lange fanns iaf för ett par år sedan. Separata fack för varje pjäxa. Funkar bra som handbagage på flyg också!
resizer.png

Alpingaragets egna pjäxbag i galon som har separata fack för pjäxorna samt går den att bära som en ryggsäck eller en portfölj. Sjukt smidig och lätt

Stolpe76

Medlem
Det måste ju vara relativt enkelt/billigt att köpa ett billigt skumplast liggunderlag och sedan skära till den så den har samma storlek som din pjäxbag så blir det en vägg mellan pjäxorna. Förutsatt att du redan har en pjäxbag så att säga.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp