Platta att sparka av sig pjäxsnön på

johan

Administrator
Jag är på jakt efter en gummiplatta man kan ha utanför dörren (fästa på väggen) och som man kan sparka av sig snön under pjäxor på innan man stiger in. Finns det några byggmaterial som passar bra att klippa/såga till? eller finns det rent av färdiga lösningar?

Shreddinator

Ny medlem
Personligen skulle jag kört på en liten plåt eller en träbit, gummi är ju vibrationsdämpande och det är vibrationen som gör att snön lossnar, (när det är större is klumpar under sulan dvs haha) enkelt att hitta på t. Ex xlbygg eller byggma och 4 skruv så är det klart!

pd

Aktiv medlem
Upp- och nedvänd kvast borde också fungera och blir lite skonsammare mot pjäxan. Har aldrig förstått allt övervåld som pjäxor utsätts för oavsett det är vid påtagning eller avisning.

Plåt blir bucklig efter en kort stund. Ha en trä- eller hårdplastbit, om du vill sparka av snön. Jag skulle personligen ha en borste precis som pd beskriver. Det finns färdiga lösningar hos t.ex. järnvaruhusen.

bjornsone

Medlem
Tack för alla förslag! En borstlösning låter ju inte så tokigt, hittade precis "Skoskrapa med stödhandtag" på Biltema som t.o.m försökte sälja in den med en pjäxbild
Visa bilaga 326
Hemma kör jag med ett metalgaller som jag ställer mig på och drar pjäxorna lite frammåt och bakåt på, då lossnar det, annars funkar det med ett hårt stamp!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp