Plugga i Vancouver, åka skidor i Whistler?!

Hxnna

Ny medlem
Tjena tjena!

Funderar på att dra iväg till kanada efter gymnasiet och plugga lite engelska och åka skidor. Just nu lutar det åt Vancouver, verkar vara en häftig stad och nära till de stora bergen! :)

äre någon som kombinerat detta och hur är det att bo i vancouver?

hare fint!

PeeGee

Medlem
"Vancouver har rankats som en av de bästa platserna att bo på i mer än ett decennium." :D Ska åka till vancouver nu i höst för att jobba lite. Tror nog att det kommer bli as nice att plugga där :). Har nästan bara hört bra om kanadensare.

Men ska du plugga där så passa på att prova andra mindre skidorter med och inte bara whistler. red mountain, banff, revelstoke, kicking horse mm.

Mr-Dr

Ny medlem
Låter riktigt nice!

Jag var bara nere i Vancouver 2ggr under min Whistler vistelse, det jag kan säga om staden är att den ligger fint, sjukt mycket Japaner, och alla som bor där eller har gjort är mycket nöjda med den.

Det tar ca: 2 timmar upp till Whistler. Men det finns även andra berg betydligt närmre city, tex. Mtn. Seymour och Cypress. Vet att Seymour har en respektabel park, men tror inte att det är något vidare om du vill åka puder.

T

The_teo

Guest
Hur långt bor ligger Mount Washington från Vancounver?

De hade ju en redig snöbas detta år iaf...

Senast ändrad:

Jarle

Aktiv medlem
The_teo sa:
Hur långt bor ligger Mount Washington från Vancounver?

De hade ju en redig snöbad detta år iaf...
Över färjan och ett tag med bil, ok terräng, fin terräng om man åker på konstant avstängda ställen.
Mt Cain ligger en bit till norrut, litet okänt ställe, lekfullt inbounds, sjukt fin åkning out of bounds som är lätt att ta sig till

T

The_teo

Guest
Hoppas jag får jobb på Baker, så jag slipp åka iväg :p

Edit: Ber om ursäkt för OT'n

Senast ändrad:

JL76

Aktiv medlem
PeeGee sa:
Men ska du plugga där så passa på att prova andra mindre skidorter med och inte bara whistler. red mountain, banff, revelstoke, kicking horse mm.
Det är 65-80+ mil till de orterna från Vancouver så det är ingen dagstur direkt. Banff är verkligen inte värt resan enligt mig om man inte är där för vyerna. Red mountain är coolt men jag hade nog ändå hellre trängts i Whistler efter en 2h bilresa än åkt till Red. Du lär inte lessna på Whistler och de mindre orterna runt Vancouver om du pluggar och inte åker varje dag.

CGBHamilton

Medlem
Bodde och jobbade i Vancouver när säsongen var slut fram till mitten av sommaren -08. Sjukt roligt, sjukt bra stad! Rekommenderar verkligen detta! Själv kämpar jag med att bli utbytesstudent vid University of British Columbia inför säsongen 10-11.

pfjb81

Ny medlem
Jag bodde och pluggade i Abbotsford som ligger någon timme öster om Vancouver för ca 20!! år sedan. Åkte då främst i de mindre orterna längs Frasier Valley som låg inom 2 timmar. Dessa var toppen när det snöat. Var också ner till Baker ett antal ggr (världsrekord i snö det året...). De som bor i och kring Vancouver verkade inte jättepepp på Whistler då det är lite mer osäkert väder där. Man åkte istället öster ut för flerdagarsresor eller till de lokala skidanläggningarna för dagstripper.

Redhotchili

Ny medlem
Jag bodde och pluggade i Abbotsford som ligger någon timme öster om Vancouver för ca 20!! år sedan. Åkte då främst i de mindre orterna längs Frasier Valley som låg inom 2 timmar. Dessa var toppen när det snöat. Var också ner till Baker ett antal ggr (världsrekord i snö det året...). De som bor i och kring Vancouver verkade inte jättepepp på Whistler då det är lite mer osäkert väder där. Man åkte istället öster ut för flerdagarsresor eller till de lokala skidanläggningarna för dagstripper.
Intressant! Vad pluggade du om man får fråga? Var det svårt att hitta boende och att komma in på utbildningar då?

pfjb81

Ny medlem
Var 18/19 år och pluggade då high school. Hade varit över och spelat hockey där tidigare så fixade boende via dom kontakterna.

Snödjup

Topp