Praoa på skidanläggning? Var? Hur? Har du erfarenhet av det?

Tiedermann2

Medlem
Hejhopp!!

Är en 17-årig kille som går andra året på gymnasiet, v.5 ska vi ut på prao och jag funderar på att försöka praoa på en skidanläggning. Det spelar inte så stor roll var eller med vilken typ av jobb, vill bara ta tillfället i akt att njuta lite av fjällkänslan.

Är det någon som har erfarenhet av att antingen vara praoelev eller haft en praoelev vid en skidanläggning? Tips på hur man ska gå tillväga osv?

Senast ändrad:

bjornsone

Medlem
Kanske får erfarenhet nu i vinter, har sökt prao hos Totalskidskolan i åre och fler, hör av dig hur det går för dig, jag har prao V.51.

Emilcede

Medlem
Jag gjorde också min prao i Lofsdalen, även jag vid skidskolan. Kan rekommendera starkt! Hade kontakt med Jonny som arbetar där, gick super smidigt! Fick även agera som maskot, svettigt men kul ;)

Tiedermann2

Medlem
Jag gjorde också min prao i Lofsdalen, även jag vid skidskolan. Kan rekommendera starkt! Hade kontakt med Jonny som arbetar där, gick super smidigt! Fick även agera som maskot, svettigt men kul ;)
Låter roligt, blev det någon tid över för skidåkning? :D

Emilcede

Medlem
Låter roligt, blev det någon tid över för skidåkning? :D
Jag gjorde min prao i 9:an, vet inte om du kommer ha samma upplägg som mig. Dagarna var relativt lika, jag hade tillsammans med min handledare samma "elever" från måndag till onsdag (eller torsdag, minns inte). Förmiddagen hade vi knattar och eftermiddagen höll vi en till två privat lektioner. Fredagen ägnade jag åt att vara maskot och hålla en skidtävling. Dagarna började runt 8 och slutade 3 om jag inte minns fel. Kul upplägg!!

Jag hann med en del skidåkning (mest under helgen), större delen av skidlärarna åkte tillsammans under kvällsåkningen, sjukt kul! Sen står du på skidor större delen av dagen, så du kommer ju få åka!🤩

Tiedermann2

Medlem
Jag gjorde min prao i 9:an, vet inte om du kommer ha samma upplägg som mig. Dagarna var relativt lika, jag hade tillsammans med min handledare samma "elever" från måndag till onsdag (eller torsdag, minns inte). Förmiddagen hade vi knattar och eftermiddagen höll vi en till två privat lektioner. Fredagen ägnade jag åt att vara maskot och hålla en skidtävling. Dagarna började runt 8 och slutade 3 om jag inte minns fel. Kul upplägg!!

Jag hann med en del skidåkning (mest under helgen), större delen av skidlärarna åkte tillsammans under kvällsåkningen, sjukt kul! Sen står du på skidor större delen av dagen, så du kommer ju få åka!🤩
Låter som en dröm! Får höra av mig till Lofsdalen och fråga om dem vill dras med med mig en vecka😍

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp