Pro models längd

Mikaelk

Ny medlem
Pro models längd
Tja är ganska ny i gamet.
Har kollat lite i detta forumet och har tänkt på att det är många som snackar om att man ska ha korta skidor när man ska åka park osv.
Har kollat runt en del på olika pro moleds och kommit fram till att det är många som har ganska långa skidor som pro model.
Då är frågan åker de på den långa versionen av skidan eller den kortade???

Lima-ko

Ny medlem
Pro models längd
Ju längre lagg desto bättre, oavsett användningsområde, förutom kanske slalomportåkning, men vem åker sånt egentligen? Det är bara alla bibbeliboppjibbers som kör med bröstkorgslånga twintips, riktiga män kör på lika långa skidor som sig själv eller längre. Kolla bara på Jon, CR, Candide och Tanner, de kör på ungefär lika långa skidor som sig själva.

Erixon

Ny medlem
Pro models längd
Om man gör en pro model så borde man ju köra på den för att det är så man vill ha skidan!!! eller!
Men sen håller jag med Lima ko med längd!

P

pizzaaugust

Guest
Pro models längd
men lima ko dem har längre skidor för att få upp högre fart och för att dem kan åka mede längre skidor ju mer avancerad du är desto längre skidor.

ps var snäll och inte klaga på mina stav fel d.s

Fo_Ja

Ny medlem
Pro models längd
själv håller jag med om att det är ganska fjolligt med allt för korta skidor...men man ska inte direkt ha en deci längre än en själv heller om man mest åker park

Lima-ko

Ny medlem
Pro models längd
August: MikaelKs fråga handlade väl ändå inte om varför de har långa twintips, de vet jag också varför de har. Frågan var om de hade långa eller korta twintips, och där är svaret långa, och det svarade jag på i mitt inlägg.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp