Problem med val av skidor

Shine

Ny medlem
Jag köpte ett par Scott P3 i höstas på Bromma Skidsport. Dessa var av 2003-2004 år modell och det följde med en Markerbindning. Detta paket kostade ca 3000 kr vilket var ett kap men efter att ha kört på dessa skidor under denna säsong så märkte jag när jag va i Stryn att den ena skidan hade spruckit i sidan av tailen och nosen. När jag lämnade in dem för reklamation så resulterade det i att jag får ett tillgodokvitto på ca 3000 kr i butiken. Eftersom jag fick ett par Mojos i studentpresent så har jag ett par bra skidor men jag hade tänkt att använda dem som BC skidor under min kommande säsong i Verbier och det var tänkt att mina P3or skulle fungera som parkskidor. Efter incidenten med mina P3or så började jag fundera på hur jag ska lösa problemet med att kombinera park och BC skidor i en eftersom jag vill köra på ett par mittmonterade i parken men inte i BC. Ska jag plocka ut ett par halvdana skidor för 3000 kr hos Bromma Skidsport eller ska jag köpa annan utrustning som jag behöver för att sedan köpa ett par riktiga fetingar begangnat i Verbier?

Alla tankar om detta problem uppskattas och jag ber er här på Freeride om hjälp!

bailers

Ny medlem
men, kan du inte bara köpa ett par till utan bindning, så tar du markerbindningen från dom gamla? det tycker jag borde funka iaf...

Shine

Ny medlem
jo jag får behålla markerbindningen så jag ska bara köpa skidor. Men ska jag köpa ett par för parken och ha Mojon i pudret eller ska jag försöka köpa ett par fetingar? Jag måste ändå köpa en lavinsändare och en jacka typ

B

balanselius

Guest
Köp en lavinsändare för pengarna (och underställ/strumpor för de pengar som borde bli över, det kan man inte ha för många) och ta med bindningen till Verbier. Kör på Mojon tills du hittat nåt du gillar och vill köpa för du kan upptäcka att det är nåt annat du vill ha under säsongen än ett par twintips till....

Shine

Ny medlem
Det blev en tjock dunjacka (Salomon Pocket Rocket) och en tunnare jacka (Scott Genesis).
Tack för all hjälp

HamPersson

Medlem
men asså mojo funkar bra å hoppa med jag lovar de går som park!
jon använder juh dem i park kanske mest back country jibb men asså d e funkar! annarss skulle jag sälja mojo å köpa völkl karma!

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp