Provåka och köpa skidor i Val Thorens

EllenH

Ny medlem
Hej!

Ska ner till VT för några månaders skidåkning och är på jakt efter all-mountainskidor. Hade gärna provåkt lite olika par innan jag faktiskt köper.
Någon som har erfarenhet av/vet något ställe där det är möjligt att hyra skidor och provåka och sen köpa av uthyraren i Val Thorens/Les Menuires?

Always-Sunny

Aktiv medlem
Det finns, kommer dock inte ihåg vad butikerna heter. De flesta har ganska dåligt utbud på rena op-lagg men det finns några bra så knata runt så hittar du dem.
Dåligt svar men jag tycker du gör rätt i att testa och köpa på plats.
@Heddious kanske har koll

Heddious

Aktiv medlem
Häruppe (VT) är det Zenith, och stora Skiset Goitschel som brukar ha lite större utbud. Bägge två ligger vid snötorget mitt i byn så de är lätta att hitta till. Intersport Peclet kan också ha lite kul lagg ibland (ligger strax ovanför kyrkan i övre delen av byn). Generellt sett så brukar det gå att få någon "hyran dras av om du köper"-rabatt typ överallt här om du förklarar läget, det är mer en fråga om huruvida just de skidorna du vill ha finns att testa/köpa. Butiker i Les Menuires har jag tyvärr noll koll på.

De regelrätta skidtestarhelgerna här är tyvärr alltid redan i november, ibland dyker det upp senare under säsongen också, men jag har inte hört om nåt förtillfället.

Always-Sunny

Aktiv medlem
Häruppe (VT) är det Zenith, och stora Skiset Goitschel som brukar ha lite större utbud. Bägge två ligger vid snötorget mitt i byn så de är lätta att hitta till. Intersport Peclet kan också ha lite kul lagg ibland (ligger strax ovanför kyrkan i övre delen av byn). Generellt sett så brukar det gå att få någon "hyran dras av om du köper"-rabatt typ överallt här om du förklarar läget, det är mer en fråga om huruvida just de skidorna du vill ha finns att testa/köpa. Butiker i Les Menuires har jag tyvärr noll koll på.

De regelrätta skidtestarhelgerna här är tyvärr alltid redan i november, ibland dyker det upp senare under säsongen också, men jag har inte hört om nåt förtillfället.
Har du förresten möjligen råkat sett Rustler 11 för uthyrning? Ska ner v7 och försöka hitta dessa, utan större förhoppning då utbudet brukar vara sådär...

Heddious

Aktiv medlem
Inte vad jag kan minnas, men jag har inte spanat heller. Har för mig att det är Zénith som har Blizzard här i byn, testa att kontakta dem och fråga?

Senaste inläggen

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp