Puder

freeride_nu

Ny medlem
Var och åkte bräda i Björnrike i dag och kände att jag börjar bli väldigt less på brädan, det enda som är kul att åka med bräda är puder. Fast om man har en bräda som kostar många laxar och är relativ repfri så är det ju inte alltid så kul att dra en sväng i puder. (Speciellt när det är så lite snö som det är). Men i alla fall, de som är rädda om sina fina grejor kan följa mitt råd och köpa en gammal skit bräda för någon hundring, om belaget ser ut som stryk så kan man ju alltid fixa till det med lite epoxy, det fungerar nästan lika bra som belag. Kan bara säga en sak i alla fall. Det var väldigt kul att åka puder i dag, och det var mer än jag trodde, och i dag har det snöat hela dagen så snart är det ännu mer snö.

säger bara en sak, åk puder å´ va gla´

freeride_nu

Ny medlem
Tjena skiers

Puder är det inte för mycket av i rike. var där och åkte 11 januari. Då fick man ha med sig röjsågen och röja upp lite i backarna. Den backen som var bäst då var störtloppet som i princip var okörd. Synd att storslalombacken var stängd pga tävling. Den var antagligen bra oxå.

freeride_nu

Ny medlem
Hmm, nej i Björnrike har det inte varit så gott om snö nej. Fast i går snöade det så nu är det bättre. På skalet var det 68 cm innan enligt tidningen och nu borde det nog vara 80 cm i alla fall. Backen jag gillar mest på Björnrike är Störtloppet, brukar vara kul i krönet. Man seglar så fruktansvärt långt i det. Jo, jag var där när de körde tävling där. Det är tråkigt. Fast det ger väll en viss inkomst det också så att de kan bygga ut mer.

freeride_nu

Ny medlem
Hur kan man vara kaxig och skriva väx upp och dessutom kalla sig stor pojk när man inte ens vågar skriva ut sitt namn?

freeride_nu

Ny medlem
Hej!

Mina två bröder (tvillingar) åkte ner till sölden för snart 2 veckor sedan (ska stanna där till Maj-Juni). 2:a dagen de var där kom det ca 70 cm nytt puder.

Undra vad jag tänkte på när jag var i skolan?

Eftersom jag bara är 13 år så får jag vänta ett tag tills jag kan åka ner och bumma där.
Ska iallafall åka ner 2 veckor nu i Februari.

sug också!

/Mattias Ottosson

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp