Rädda snön på ett annat sätt!

Sveda

Medlem
Ni läste tidigare att globala uppvärmningen påvisar en smälting av snö och höjer temperaturen. Förmodligen sant!

Men ni ska inte släppa ut mindre CO2, uten tvärt om, ni ska släppa ut mer om ni vill åka skidor! Växthusgaser åverkar klimatet, gör så att snö, glaciärer, is på nord och sydpolen smälter. Detta påverkar golfströmmen på ett vis så att den ändrar riktning för att tillslut försvinna helt.

Om golfströmmen ändras så kommer vi att få en värmesäkning på 25%, dvs mer snö och kyla, försvinner den; en minskning på 50%! Då blir det snöåka året runt mina vänner!

Men om ni vill ha sommar, då får ni ta och flytta till varmare land som översvämmas om 300år:D

Vilka är för global uppvärmning nu?

JPalmgren

Ny medlem
oxå läst på många ställen att golfströmmen kan komma att flytta på sig lr avstanna pga av ökad växthuseffekt

Senast ändrad:

Victors

Aktiv medlem
har hört det från både forskare och uppsatser men jag vill hellre ha varma somrar och kalla vintrar istället för vinter året om:P

de stämmer vi läste om de rätt grundligt på naturkunskapen men de tar ett bra tag innan de händer å innan de blir så så kanske vi är grillade endå ;) men lika bra å vänta å se vad som händer haha

Wippeh

Ny medlem
istället för att gräva bort skåne kanske man ska ta sikte på nordpolen/grönland å börja gräva lös ett jävla bauta-isberg. då blir det en hastig "kill" av golfströmmen å de blir kallt (Y)

Ncke

Ny medlem
Kan de inte vara så att golfstörrmen inte kommer att behövas pga att det kommer att vara så varmt iallafall?

så de blir ännu mindre skidåking än om vi försöker rädda vår lille jord?

WITMatrix

Ny medlem
Carlson sa:
Lär ju inte hända under vår livstid
Viss forskning tyder ju på att Golfstrømmen har førsvagats med 30% på 12år...så det kan lika bra hænda snabbt...fast vet inte hur gammal du tænkte bli?

Senast ändrad:
A

Alexander_Runhellen

Guest
men asså, den kylan kommer väll inte vara så länge, typ 10 år basta... lr? asså kylan som vi får av golfströmmens döende...

WITMatrix

Ny medlem
Hogizz sa:
WITMatrix sa:
Så dør bara hela sødra jordklotet ut p.g.a av extrem torka...
Det är det värt!
Speciellt nær alla då kommer flytta till nordligare breddgrader, skapa øverpopulation i stæder och områden. Om du någonsin kommer åka till ett krigsdrabbat område så kommer du kunna se lite av effekterna av øverpopulation i flyktingførlægningar m.m....kan lova dig att det inte ær något du vill ha! Speciellt inte nær det ær ett par miljarder som kommer...

porky

Ny medlem
men om golfströmmen försvinner kommer det bli en ny istid är vad ja har hört o då blir man inte så sugen.........

A

akel-spektakel

Guest
men vad händer sen efter hundra år då kommer ju allt bli varmt och all kommer typ få cancer

stoffe_H

Ny medlem
halva jordklotet kommer dö, ni kommer inte få uppleva det för det händer inte över en helg, och sen blir det ju näst intill istid eller istid om golfströmmen stannar.

V

VEhrling

Guest
Om golfströmen ändrar riktning så kommer det bli så kalt att det kommer att bli obeboligt i europa!

touniii

Ny medlem
Alexander_Runhellen sa:
men asså, den kylan kommer väll inte vara så länge, typ 10 år basta... lr? asså kylan som vi får av golfströmmens döende...
denhär "kylan" du pratar om då golfströmmen upphör kan snabbt göra hela norden obeboligt (utom för vissa skidfantaster) och kan lätt införa en ny istid här hos oss i lilla norden.. kuwl

SverigeTomten

Ny medlem
Nej snälla, inte global uppvärmning! Vi kan inte tänka på det här själviska sättet, vi förstör för andra och så är det inte säkert att gulfströmmen viker av.
Hoppas att ni förstår att klimathotet är en YTTERST allvarlig situation.

K

Kenny_with_a_penny

Guest
vem fan vill ha en kall vinter? då e man ju galen.. de e ju bara jobbigt att de ska va kallt.. myhcke snö istället för kallt röstar jag på

Loonkan

Ny medlem
jag tycker att alla kan träffas o börja gräva lite istället! så att den bara flyttar sej lite:) så det bara blir några graderkallare på vintern:D e juu as bra!

Nojlas

Aktiv medlem
westcoast_surfers sa:
WITMatrix sa:
Så dør bara hela sødra jordklotet ut p.g.a av extrem torka...
skit i de ;) hehe nä da.

lär ta nåra hundra år innan vi märker de endå så bättre å leva i nuet å ta planet till snön istället
Om 20 år kan du inte ens ta planet för att åka skidor, och då får vi börja spela schack istället.

Att tänka så här är som att såga av grenen man sitter på...
Visst, det skulle KANSKE bli kalalre här ett litet tag, men resten av världen skulle gå under. Inte så värst ballt va?

Wippeh

Ny medlem
jag vet inte, men är inte egentligen istiden till för att reglera jorden. varför uppstod förra istiden egentligen? tror jorden behöver en istid, och då kan vi väl hjälpa den på traven? ;)
Ungefär som att blixtar reglerar nått bälte runt jorden(där satelliterna far) genom att rensa det från radioaktiva ämnen(som finns i ett yttre bälte runt jorden).nånting dom sa på ett program jag såg härom natten på national geograpic channel. Verkar ju logiskt ändå. Problemet är väl att de är helt obeboligt högre upp än typ danmark eller något isof men är ju lätt värt det för en bättre värld

W

whirlybird

Guest
Wippeh sa:
jag vet inte, men är inte egentligen istiden till för att reglera jorden. varför uppstod förra istiden egentligen? tror jorden behöver en istid, och då kan vi väl hjälpa den på traven? ;)
Ungefär som att blixtar reglerar nått bälte runt jorden(där satelliterna far) genom att rensa det från radioaktiva ämnen(som finns i ett yttre bälte runt jorden).nånting dom sa på ett program jag såg härom natten på national geograpic channel. Verkar ju logiskt ändå. Problemet är väl att de är helt obeboligt högre upp än typ danmark eller något isof men är ju lätt värt det för en bättre värld
förra istiden det har varit ungefär sju stycken innan oss. Och svaren på dom finner du i dokumentären;"En obekväm sanning".

För er som inte har sett den är det helt meningslöst att sitta och debattera det här ämnet. Om man inte är extremt insatt det vill säga.

En obekväm sanning = kanske det bästa initiativet någonsin!

egge87

Ny medlem
millionaire-OG sa:
förra istiden det har varit ungefär sju stycken innan oss. Och svaren på dom finner du i dokumentären;"En obekväm sanning".

För er som inte har sett den är det helt meningslöst att sitta och debattera det här ämnet. Om man inte är extremt insatt det vill säga.

En obekväm sanning = kanske det bästa initiativet någonsin!
Aha, så har man sett den filmen blir man automatiskt en expert.

Här står om en del saker i filmen som inte har tillräckligt vetenskaplig uppbackning: http://www.nyteknik.se/skrivut.aspx?article=52868

Du kan ju inte använda en film som en bibel.

WITMatrix

Ny medlem
egge87 sa:
Aha, så har man sett den filmen blir man automatiskt en expert.

Här står om en del saker i filmen som inte har tillräckligt vetenskaplig uppbackning: http://www.nyteknik.se/skrivut.aspx?article=52868

Du kan ju inte använda en film som en bibel.
Den siten har vi redan disskuterat i den andra miljøtråden. Man kan ju næmna att det ær en bedømning gjord av Englands högsta domstol, High Court, och inte nått vetenskaplig utredning eller forskning på området!

Nojlas

Aktiv medlem
Kära barn, Al Gore är en politiker.
Politiker ljuger oftast inte, men de ser alltid sanningen från det håll som passar dem bäst.

Vad alla förståsigpåare än säger så är det ingen som helt säkert vet.
Det enda som vi vet är att vår nedskräpning av naturen säkert inte är bra och att vi allihopa behöver göra något drastiskt åt det.

Räcker inte det?

Senast ändrad:

egge87

Ny medlem
WITMatrix sa:
Den siten har vi redan disskuterat i den andra miljøtråden. Man kan ju næmna att det ær en bedømning gjord av Englands högsta domstol, High Court, och inte nått vetenskaplig utredning eller forskning på området!
Haha men jag måste ju upplysa folket. :D

Lät som om han baserade hela sin uppfattning om klimatförändringar på den filmen och det kan vi väl alla komma överens om att det borde man inte göra.

M

MikeMike

Guest
egge87 sa:
WITMatrix sa:
Haha men jag måste ju upplysa folket. :D

Lät som om han baserade hela sin uppfattning om klimatförändringar på den filmen och det kan vi väl alla komma överens om att det borde man inte göra.
En sak vi kan var överns om är att "En obekväm sanning". har fått folka att öppna upp ögona för vad som är på gång på både gott och ont. Sen måste vi all göra något åt det som jag vill lyfta fram. Eller som egge87 försöka få folka att inte tro på det och fortsätta att konsumera våra begärnsade resuser precis som vanligt och samtidigt tro att det finns ingen man kan göra åt skiten som har hänt och som kommer att hända.

egge87

Ny medlem
MikeMike sa:
En sak vi kan var överns om är att "En obekväm sanning". har fått folka att öppna upp ögona för vad som är på gång på både gott och ont. Sen måste vi all göra något åt det som jag vill lyfta fram. Eller som egge87 försöka få folka att inte tro på det och fortsätta att konsumera våra begärnsade resuser precis som vanligt och samtidigt tro att det finns ingen man kan göra åt skiten som har hänt och som kommer att hända.
Du är inte den vassaste kniven i lådan va?

Jag vill få folk att tänka kritiskt och inte bara svälja allt som media pumpar ut. Du kan ju försöka hitta ett inlägg där jag säger att vår höga oljekonsumption är bra eller att vi borde fortsätta konsumera i samma vansinniga takt som vi gör i dagsläget.

förr året hade vi ett miljöarbete i skolan då sa dom att golfströmmen bara kanske ändrar riktning och om den gör det kommer det bli lika kallt här som i siberien alltså runt -25

M

MikeMike

Guest
egge87 sa:
MikeMike sa:
Du är inte den vassaste kniven i lådan va?

Jag vill få folk att tänka kritiskt och inte bara svälja allt som media pumpar ut. Du kan ju försöka hitta ett inlägg där jag säger att vår höga oljekonsumption är bra eller att vi borde fortsätta konsumera i samma vansinniga takt som vi gör i dagsläget.
Vass nog för att få dig ur balans gång på gång, för du vågar ju aldrig stå för något du skriver!

Topp