Rännor Marsfjället

klassy

Aktiv medlem
Rännor Marsfjället
Tjena!

Varje gång jag är och kör skoter kring Marsfjället så blir man ju sugen att försöka sig på lite rännor.
Är det någon här som har åkt lite fina åk kring Marsfjället?

Hade varit roligt att höra från några som har varit där och toppturat lite!

Dessa är bilder på samma ränna, precis norr om Marsliden.
marsliden1.jpg

marsliden2.jpg

marsliden3.jpg

marsliden4.jpg

marsliden5.jpg

Dessa ser även trevliga ut, lite snällare också! Dessa är mer inne bland Marsfjällen.
marsfjall1.jpg

marsfjall2.jpg

marsfjall3.jpg

viktorflygare

Aktiv medlem
Rännor Marsfjället
Jag var i Marsfjällen i våras och åkte alla topparna. Genomgående valde jag dock snälla vägar ner, så jag har inte åkt några rännor. Men det är helt klart ett område där det finns enormt mycket åkning av alla svårighetsgrader.

viktorflygare

Aktiv medlem
Rännor Marsfjället
Spännande!

Hur var vädret och åkningen?
Jag valde en helg med prognostiserat högtryck för att åka upp, så vädret var helt strålande. Solade med bar överkropp mellan åken.

Åkningen var fin i bemärkelsen att det finns en massa bra sluttningar att åka på. Snön var blomkål på de högsta topparna där det var minusgrader, och fint vårslask i övrigt!

klassy

Aktiv medlem
Rännor Marsfjället
Stora rännan där ser jäkligt lockande ut. Vänta på stabil snö, kör och lägg upp rapport! 😁
Haha får göra det! Ingen jag kör skoter med gillar att åka skidor, så oklart när det ska bli av...

Jag som till och med har snickrat en skithållare till skotern som passar i Ski-doo/Lynx LinQ-fästen! Blev rätt fin faktiskt, speciellt med den röda motorfärgen!
Tyvärr är den ännu oanvänd!

Bilagor

• IMG_5446.jpg
    IMG_5446.jpg
    491.6 KB · Besök: 58
  • IMG_5445.jpg
    IMG_5445.jpg
    462.7 KB · Besök: 51
  • IMG_5444.jpg
    IMG_5444.jpg
    671.7 KB · Besök: 75
  • IMG_5442.jpg
    IMG_5442.jpg
    657 KB · Besök: 74
  • InkedIMG_5443_LI.jpg
    InkedIMG_5443_LI.jpg
    623.9 KB · Besök: 62
  • InkedIMG_5440_LI.jpg
    InkedIMG_5440_LI.jpg
    623.2 KB · Besök: 74

Christiam

Aktiv medlem
Rännor Marsfjället
Jag som till och med har snickrat en skithållare till skotern som passar i Ski-doo/Lynx LinQ-fästen!
Nu tycker jag du är lite väl hård mot dina Atomic Backland. Ok om du inte är helt nöjd men att kalla dom för skit…. ; )

Ser ut som ett fint område, har kollat det förr men en annan har problemet att man inte har skoter för anmarsch.
Hoppas du får möjlighet att köra åken någon gång.

klassy

Aktiv medlem
Rännor Marsfjället
Nu tycker jag du är lite väl hård mot dina Atomic Backland. Ok om du inte är helt nöjd men att kalla dom för skit…. ; )

Ser ut som ett fint område, har kollat det förr men en annan har problemet att man inte har skoter för anmarsch.
Hoppas du får möjlighet att köra åken någon gång.

Hahaha! Ber om förlåtelse, skall ej hända igen!

Ja finns mycket fint att åka där, så jag hoppas också att jag får möjligheten!

Ivo del Scandi

Aktiv medlem
Rännor Marsfjället
Haha får göra det! Ingen jag kör skoter med gillar att åka skidor, så oklart när det ska bli av...

Jag som till och med har snickrat en skithållare till skotern som passar i Ski-doo/Lynx LinQ-fästen! Blev rätt fin faktiskt, speciellt med den röda motorfärgen!
Tyvärr är den ännu oanvänd!

Fasen vad fina skidhållare:
Jag brukar bara ta en rem runt boxen på min Lynx. Funkar inget vidare men vill inte köpa ”riktiga” för 3000kr..
Funderar på att nita fast ett metallstag som skidhållare (sett att pistörerna i Åre har sådana. Ser ganska hemmabyggt ut).

Intressant att skotergrabbarma sällan åker skidor och riktiga skidåkare saknar skoter. Finns så mycket fin åkning därute som kräver skoter..🤙

klassy

Aktiv medlem
Rännor Marsfjället
Fasen vad fina skidhållare:
Jag brukar bara ta en rem runt boxen på min Lynx. Funkar inget vidare men vill inte köpa ”riktiga” för 3000kr..
Funderar på att nita fast ett metallstag som skidhållare (sett att pistörerna i Åre har sådana. Ser ganska hemmabyggt ut).

Intressant att skotergrabbarma sällan åker skidor och riktiga skidåkare saknar skoter. Finns så mycket fin åkning därute som kräver skoter..🤙
Hehe tack! Det var ett kul bygg också! Tyckte inte heller det var värt att köpa färdiga. Riktigt överpris på dom!! Kan inte säga hur bra den fungerar då jag aldrig testat den…

Ett metallstag hade nog också funkat, men tycker det blev bra med LinQ fästena, så är det inte i vägen när man pumpar puder!!
Får spana nästa gång jag är i Åre!

Ja såg att det var lite diskussion kring hur hemskt det är med skoter i en annan tråd… De jag kör skoter med har 0 intresse av skidåkning, och några av de jag åker skidor med hatar skotrar.
Känner ingen skidintresserad som äger en skoter och väldigt få har skoterkort… synd!

I Kanada verkar ju det ena inte utesluta det andra. Tvärt om!

Finns ju, som du säger, väldigt mycket att åka på som man endast når med skoter (om man nu inte vill skida sig till döds). Tycker skotrar är en del av den svenska kulturen och bör ses som något bra!

Vill man absolut inte se en skoter så får man ju hålla sig undan skoterleder och hålla sig till platser där det är skoterförbud!

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp