Railjam, Vallåsen Halland (intressetråd)

Victors

Aktiv medlem
Tjena!

Jag och min polare Erik (griisen) satt och diskuterade om ett railjam som vi funderar på att annordna. Eventet är tänkt att hållas på en anläggning som heter Vallåsen som ligger på Hallandsåsen (gränsar mellan södra Halland och norra Skåne).
Innan vi bokar med ägarna av Vallåsen, fixar priser och högtalare etc så vill vi höra om det är folk som är intresserade. Kostnaden för att delta kommer förmodligen att ligga på 100kr, då ingår en burgare + 33cl läsk. En grill + musik planeras att finnas på plats.

Länkar:
http://vallasen.se/ Vallåsens hemsida
http://vallasen.se/index.php3?use=publisher&id=1165&lang=1 Här ligger Vallåsen
http://vallasen.se/index.php3?use=publisher&id=1192&lang=1 hitta hit
http://vallasen.se/index.php3?use=publisher&id=1146&lang=1 liftkortspriser

Lite bilder ifrån anläggningen:
Bild_073_510X413.jpg

466X7716_427X285.jpg

466X7730_425X322.jpg

Jibbing är rätt populärt i södra Sverige och jag hoppas alla tar sig i kragen och kravlar sig hit (förutsatt att det blir av). Som jag påpekade innan så har vi inte hört med anläggningen eller förberett priser, mat osv utan bara brainstormat kring vad som krävs utav oss för att lyckas med eventet. Så vi lovar inget utan vi vill bara ha reda på om folk är intresserade och kan komma hit. Vi håller även på att jaga sponsorer just nu.

Datum: Ej bestämt men antagligen på en lördag i slutet av mars vilket är väldigt snart.
På återseende!
/Victor och Eric

v-larsson

Aktiv medlem
Fan vad grymt.
Vallåsen har rätt många rails osv. Kan nog dra en del danskar skulle jag tro. Och nej danskarna behöver inte vara negatvivt, finns sjukt duktiga danskar som kör en del i vallåsen både på skidor och snowboard.
Får se om jag kan pallra med dit Victor, förhoppningsvis ;)

Victors

Aktiv medlem
Vore roligt om ni kunde komma! Ja det är många danskar på Vallåsen men de skingrar sig i slutet av säsongen. Det är dock inget fel med danskar, många av dem är duktiga som du påpekade Ville. Glömde påpeka det att vi tänkte ha två klasser i tävlingen om den blir av, Skidor och Snowboard.

Senast ändrad:

tibular

Ny medlem
Ni får nog skynda er, tror att dom stänger ganska snart.

"Efter v10 kommer säsongen fortsätta beroende av väder och intresse."

Disorder

Ny medlem
Verkligen creds till er! Har aldrig tänkt på det, men det är ju en stört bra idé! Behövs lite sånt nere i Södra sverige också! Bor själv utanför malmö, och vet hur stört sugen man blir när man ser allt på internet.
Tyvärr kan jag inte delta då jag befinner mig i frankrike för tillfället, lite surt! Men Creds i vilket fall som helst grabbar!

Victors

Aktiv medlem
tibular sa:
Ni får nog skynda er, tror att dom stänger ganska snart.

"Efter v10 kommer säsongen fortsätta beroende av väder och intresse."
Det stämmer, de stänger i slutet av Mars. Vi jobbar som fan och det är redan folk som visat intresse. Imorgon ska jag kontakta anläggningen och redbull för att höra om tillstånd och sponsorer.

wire

Ny medlem
jag kanske är på om jag lyckas fixa cash, jag ligger typ back nu..

EDIT: jag kom på att det krockar med racksta session :(

Senast ändrad:

Victors

Aktiv medlem
SverigeTomten sa:
Jag skulle lätt vara på om jag bodde längre söderut.
Tåg är ett alternativ! Men jag förstår om du inte har tid/cashen. Själv stack jag till ett railjam i Linköping under oktober månad förra året, bodde dock hos en kompis då.

v-larsson

Aktiv medlem
Japaner och Kristoffers, Tåg kostar under 400 spänn tur/retur. Vi frå lösa det med skjuts mellan laholm och vallåsen.

edit

Från göteborg altså med öresundtåget. Finns säkert csn priser med.

Senast ändrad:

magnusericsson

Ny medlem
kommer det vara en twintip och en snowboard klass då eller kommer det bara vara en klass för alla?

Jag är iaf på! :)
tror nog att alex och ted mina polare är på också! :)

Victors

Aktiv medlem
Kära skidåkare, efter att jag åkt upp till Vallåsen idag för att kolla förhållanden så kunde jag konstatera att det inte blir av. Snön håller max 1-1,5 veckor till och tiden är allt för knapp för att vi ska kunna hålla i tävlingen. Men deppa inte, nästa vinter ska vi köra tävlingen, då har vi mer tid så vi kan fixa i ordning allt med spons, högtalare osv. Så räkna med en ny tävling runt januari-februari nästa säsong 09/10!

/Victor och Eric

oskar_f

Ny medlem
Tjabba, vad är det för rails/ boxar som kommer vara uppe? jag kanske kan komma måste kolla boende bara!

magnusericsson

Ny medlem
vi har dock snackat om att försöka få ihop något till nästa helg dock..
om ni är på victor och ville..
isf blire, flatdownbox, emorail, kinkrail och ett 12 meters handrail, har jag ted och alex snackat om iaf..

Alexs

Ny medlem
det är inga problem med snön, för även om anläggningen nu av någon anledning skulle stänga så får vi säkert ha ett railjam där ändå. och sen kanske tråden borde flyttas till tävlingar och event? då jag tror att den får mer uppmärksamhet där.. och det är klart att alla ska vara med! spelar väl ingen roll hur duktig man är, desto fler ppl desto bättre railjam

magnusericsson

Ny medlem
Alexs sa:
det är inga problem med snön, för även om anläggningen nu av någon anledning skulle stänga så får vi säkert ha ett railjam där ändå. och sen kanske tråden borde flyttas till tävlingar och event? då jag tror att den får mer uppmärksamhet där.. och det är klart att alla ska vara med! spelar väl ingen roll hur duktig man är, desto fler ppl desto bättre railjam
sant sant..
jag tycker allt att vi ska dra ihop något!

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp