Så, snart dags för Chamonix.
Fyra dumma frågor inför resan/packningen, då jag inte är van resenär:
1. Behöver man verkligen ryggsäck när man åker på dagarna i pisterna? Är man korkad om man skippar den? (Har ju aldrig rygga i svenska fjällen, och klarar mig ändå) Hur funkar bespisningen? Man bär väl med mackor och dricka själv?
I Chamonix äter du ju inte lunch på centret utan släpar med matsäck. Så jag skulle inte åka UCPA där utan ryggsäck
2. Tips om bussresan, enligt info är det inte mycket käkmöjligheter. Ett dygn på buss, efter en dag på tåg är ju några måltider. Inte så pigg på att leva på skräp eller godis så pass länge. Är det pastasallader som gäller? Mackor känns ju sådär med tanke på att det antagligen blir huvudfödan under veckan därnere.
Aldrig åkt buss, just på grund av de sakerna du nämner
3. En laptop är väl korkat att ha med ner? Stöldrisk, tar plats, finns det ens wifi att tillgå?
Du delar ju rum med bara några få stycken så stöldrisken skulle jag iaf inte oroa mig för. Någonstans på centret finns det alltid wifi och för egen del har jag aldrig varit utan på nån resa. Mest för att kunna tanka över film, bilder osv men också för att kunna titta på film också. Fördriva den enorma tiden på bussen t.ex....
4. En egen pjäxtork (fläktmodell)? Jag gillar den då jag alltid får fuktiga pjäxor på dagarna, men det kanske finns möjligheter ändå, och/eller är osmidigt att släpa med ner?
Pjäxrummet brukar ha välfungerande torksystem men kan inte riktigt gradera hur effektiva de är. Jag har en kompis som har en med fläkt och tar alltid med sig den