Redigeringsprogram

Kesooo

Ny medlem
Redigeringsprogram
Jag och några polare har denna säsong börjat filma när vi åker, och det är senare tänkt att detta material kanske kan sättas ihop till en film... Nu är det så att ingen av oss är några rktiga hejare på datorer och därför inte vet särskilt mycket om filmredigering. Är det någon som kan rekomendera något program som är någorlunda lätthanterligt men som fortfarande är tillräckligt bra.

Styrola

Ny medlem
Redigeringsprogram
Räcker movie maker som följer med win xp? Den är billig i alla fall...

B

BigAir

Guest
Redigeringsprogram
Vegas is the bajs. Men det är lite krånligare än WMM i början..

extrem4now

Ny medlem
Redigeringsprogram
final cup pro e det man ska ha.... eller adobe.. kan man få tag på det e det the shit..
och mvie maker.. seriöst??

mholm

Medlem
Redigeringsprogram
kör med adobe premiere pro 1.5 i skolan, vilket fungerar bra. har även "snikversionen" adobe premiere elements hemma.

Rapiernet

Ny medlem
Redigeringsprogram
Börja enkelt och gå på mer avancerade grejjer eftersom.

Jag började med Pinnacle Studio, och av din kommentar att döma kommer det troligen räcka i början. Visst kan man gå på Final Cut PRO direkt men i de första filmerna kommer man typ använda sig av 1/10 av alla funktioner som finns. Man måste dessutom ha en Mac för Final Cut.
Adobe Premiere är ju ett alternativ då detta enligt mig inte når samma nivå som Final Cut eller Avid. Jag har dock inte prövat Premiere CS2, vilket är den senaste versionen.

Jag säger: Kör på något enkelt program i början och gå vidare när behovet ökar.

oskart

Ny medlem
Redigeringsprogram
Adobe premiere pro funkar mycket bra. Programet används av både proffs och amöterer eftersom det är ganska enkelt att förstå, men innehåller ändå avancerad teknik.

Rapiernet

Ny medlem
Redigeringsprogram
Jag vet inte riktigt om jag håller med om att Premiere används av proffs. Jag har i alla fall aldrig stött på ett företag som säger sig sitta i Premiere....

men nu ska jag inte sitta här och argumentera.
Klart att att det funkar....

HugoW

Ny medlem
Redigeringsprogram
oskart sa:
Adobe premiere pro funkar mycket bra. Programet används av både proffs och amöterer eftersom det är ganska enkelt att förstå, men innehåller ändå avancerad teknik.
lånar tråden lite bara, vilken modell snackar ni om då?

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp