Resa till St Anton. Behöver råd!

Hej på er goa freerideare!

Trots att årets liftburna säsong inte är över så har jag och mina vänner redan börjat planera för nästa års bravader. Efter en resa till Bad Gastein iår så lyfter vi blickarna mot en annan populär ort i Österrike, nämligen St Anton. Vi planerar att klippa ihop vår resa själv då vi inte anser att det är värt att resa charter.

Vi har tänkt såhär, och ni får gärna komma med input med det vi redan planerat!
Resa: Vi flyger ner till München och tar tåget hela vägen till St Anton. Vi gjorde detta till BG och upplevde att det funkade mycket bra.
Boende: Här har vi verkligen 0 koll. Vi är 4 killar som ska bo ihop, och vi har inte superhöga krav på vårat boende. Vi vill egentligen bara bo inom hanterbart avstånd från liftarna. Jag blir inte riktigt klok på var boenden förmedlas, och vad som är rimligt att betala per natt. Här behöver jag HJÄLP!
Skidåkningen: Var är det bäst att åka? Har ni några roliga tips här?
Sen tar jag gärna emot allmänna tips som goa matställen och allmänna quality of life tips (ex var det blir kö vid vid vilket tidpunkt och fällor man ska undvika)

Om det finns liknande trådar ber jag om ursäkt för detta men tackar på förhand ändå!

Med vänlig hälsning, Jakob :)

localhost

Medlem
Bump på den här tråden! Samma frågeställningar som Schubertan1997 ovan:

• Var bor man bäst i de olika byarna och var hittar man boenden bäst?
  • Bästa områden för åkning några dagar?
Mvh

Topp