Reseförsäkring säsong Kanada

Hannadebora

Ny medlem
Hej!
Drar till Kanada om två veckor för att jobba och åka bräda och börjar smått panika efter att ha ringt runt lite olika försäkringsbolag för att lösa reseförsäkringen. Folksam där jag har hemförsäkring säger att jag måste skaffa en separat (som börjar gälla efter 45 första dagarna då), fick en offert av dom på 7500 kr för det halvåret jag tänkt vara borta. Är det rimligt eller?

Ni andra som säsongat i Kanada hur har ni gjort? Har hört om att man kan få någon typ av försäkring via sitt jobb där. Dock mest orolig över inresandet när jag ska aktivera mitt working holiday om jag inte kan visa att reseförsäkringen täcker hela tiden jag ska vara där..

Om någon har lite bra info att dela med sig av hade jag varit sjukt tacksam :)

/Hanna

Jag skulle absolut skaffa en reseförsäkring och inte förlita mig på någon försäkring genom jobb. Sjukhusbesök är dyrt här!
När jag kollade runt var länsförsäkringar den billigaste(som även täcker offpiståkning)
dock har de ändrat sina regler så man måste ha hemförsäkring i lf för att kunna täckna den utökade reseförsäkringen.

Hannadebora

Ny medlem
Okej tack! Har kikat runt lite mer och det får nog bli Folksam där jag har hemförsäkring. Men ska absolut kolla upp era tips!

Topp