Reseledare STS Alpresor

MatildaM

Ny medlem
Reseledare STS Alpresor
Tja!
Är det någon här som har gått STS utbildning i Bad Gastein? Vad har jag att förvänta mig? Hört att utbildningen inte garanterar ett jobb - hur många är det som får jobb efter utbildningen?

jarnebring

Aktiv medlem
Reseledare STS Alpresor
Undrar för min dotters räkning som också funderar på säsong i alperna: varför är Nortlander eller Lion Alpin att föredra framför STS om en vill gå kurs/jobba som reseledare? Hon hade också tittat på STS.

Reseledare STS Alpresor
Undrar för min dotters räkning som också funderar på säsong i alperna: varför är Nortlander eller Lion Alpin att föredra framför STS om en vill gå kurs/jobba som reseledare? Hon hade också tittat på STS.
Processen börjar tidigare helt enkelt. Guidekurserna i sig är nog lika bra, men sts har den direkt i anslutning till säsongen vilket jag personligen hade tyckt var jobbigt då det är så sent. Jag jobbade för nortlander och visste redan i november vart jag skulle och med vilka. Plus att jag fick lära mig danska tack vare nortlander, stort plus!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp